Bernina zomerkatoen-project


In april zag ik op twitter dat je mee kon doen aan het Bernina zomerkatoen-project. Ik heb me er meteen voor opgegeven en na een poosje kreeg ik een witte lap krinkel-katoen opgestuurd… Maar ja, wat moest ik daar nou mee maken? Ik had echt géén idee…

Na een hele poos gedenk en gezoek besloot ik om (eindelijk weer eens) iets voor mezelf te maken: een topje. Dat werd uiteindelijk toch een soort ‘blouse’ omdat ik alleen schouderbanden van deze stof niet zag zitten. In een oude KnipMode vond ik een geschikt patroon en afgelopen maandag ging ik er eindelijk mee aan de slag…

De blouse zelf zat supersnel in elkaar… ik wist alleen niet goed hoe ik de stof moest knippen: wel uitrekken of niet? Uiteindelijk heb ik besloten om de stof licht te strijken – er vanuit gaande dat het wel weer terug zou krinkelen in de was (ik was namelijk alle lappen voor, en ik dacht dat hij er gekrinkelder uitkwam dan dat hij erin gegaan was…). Dat was helaas niet helemaal het geval… Misschien wordt het nog beter na verloop van tijd? In ieder geval heb ik een lekker luchtig zomertopje erbij!

Ik had uiteindelijk nog 25 cm van de hele breedte van de stof over. Ik besloot om er een gerimpelde ‘zomersjaal’ van te maken. Niet dat ik vaak een sjaal draag… laat staan ’s zomers… Misschien dat ik hem zelf tot de winter bewaar, en anders kan ik er vast iemand anders wel blij mee maken!

Het was mijn eerste ervaring met rimpelelastiek naaien, en ik vind het wel geslaagd! Dus ga ik het zeker nog eens uitproberen!!

 

 

 

 

 

 

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: Zomerproject # 19 – snoezig wit » Door Geertje » Antje, op Creadientjes, Rieks, Een detailopname, BERNINA, Corporate » BERNINA

Geef een reactie

