Vaderdag


Vandaag was het vaderdag, en ik kan het niet laten om wat te (laten) knutselen. Niet meer voor mijn eigen papa, maar natuurlijk voor mijn lieve man…

Onze peuter wil ook naaien (en breien en haken), goed voorbeeld doet goed volgen! En laatst heb ik de stoute schoenen genomen om haar maar op schoot te nemen… ze mocht zelf de kleurtjes garen uitzoeken, ik koos een steek uit (kon ik er meteen wat uitproberen) en zij mocht helpen om het voetje omhoog en omlaag te doen (stoer!!). Ik probeerde haar te helpen laten ‘sturen’ maar dat was kennelijk nog nét te hoog gegrepen… komt nog wel!

Toen haar geduld op was hadden we een leuk lapje met allemaal steken in kleuren… Ik bedacht dat ik dat wel als vaderdag-knutsel kon gebruiken! Ik wist niet zo goed wat ik ermee moest doen, maar was bij een zoekopdracht in Google ergens anders voor op dit patroontje gestuit en vond het wel leuk om dat te gebruiken.

Ik liet haar nog knopen en lintjes uitzoeken en zette ’s avonds dit hartje in elkaar.

Lief he? Papa was er erg blij mee!

Verder had ik ook nog een ABC-fotoalbum van papa en dochter in elkaar geknutseld, die ik gelukkig gisteren op de valreep nog op kon halen… Ook een groot succes!

En tot slot maakte ik gisteravond op de valreep nog een speciaal t-shirt… Ik zag laatst in de Wibra-folder baby-setjes met met tekst iets in de trant van: ‘I am daddy’s eye-apple’ en een plaatje met onder andere een appel erbij. Dat vond ik wel grappig, want naam – hartje – mama heeft ze al en nog zo één in de papa-variant (maakte ik twee jaar geleden voor vaderdag) vond ik niet leuk… Toen heb ik maar een effen groen shirt meegenomen (op de één of andere manier wil ze steeds een groen shirt aan, en ze heeft er maar eentje…)

Bij de Media Markt bedacht ik me dat een Apple-appel wel leuk was, en zo gezegd zo gedaan… (het ging in de werkelijkheid wel iets lastiger dan dat het zo klinkt, want ik knipte de letters van ‘oogappel’ eerst uit een rafelend stofje, dus kon ze nog eens knippen), maar ondanks dat was het zeker de moeite waard, want papa (en ik ook) vond het super leuk!

(Omdat ik het shirtje gisteravond snel gemaakt heb, heb ik geen tijd gehad om er speciaal foto’s van te maken, dus alleen maar actie-foto’s deze keer)

De onderkant (en: zo worden wij voorgelezen uit willekeurige boeken en tijdschriften)

De bovenkant (en: onze lieve precies twee-en-een-half jarige peuter)

Het totaalplaatje (en: tsja, wat moet je nou daarvan zeggen? Rolschaatsen (zonder vallen!!) op Duplo-autootjes)

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Esther
    Jun 20, 2011 @ 06:45:29

    Oooh! Supergaaf!

    Beantwoorden

Geef een reactie

