Broek wordt rok (3)


Ik heb de afgelopen periode wat rokjes van spijkerbroeken gemaakt.

Van de resten van één broek had ik al een etui gemaakt, van de resten van de andere broek had ik bedacht om ook een rokje te maken.

Het was een uitprobeersel, en redelijk gelukt. De stof is eigenlijk te dik / stug maar ach, het zijn allemaal restjes😉 En ik ben weer een ervaring rijker, toch?

Ik koos ervoor om van m’n restlapjes drie lapjes te maken om de zakken uit te knippen.

  

Ik heb ze expres ‘willekeurig’ erop gezet, ik had niet zoveel zin om de achterzakken precies gelijk uit te meten. Lui hè?

Het driedubbel doorstiksel van de originele spijkerbroek heb ik als zijnaden gehouden, de zoom heb ik uitgehaald en op dezelfde plek met rood garen opnieuw gestikt.

Een heerlijk rokje om mee op stap te gaan! En wel een dagje met de trein naar mijn zus. Het was een leuk stelletje met dit shirtje.

Voor vertrek thuis nog even een filmpje kijken…

In de trein, welk peutertje (of kind?) vindt dat nou niet leuk? Grote vriend Ernie mocht mee…

Op zoek naar wat lekkers… Herken je de tas?

  

 

Lekker klimmen en klauteren, en natuurlijk lopen in de trein!

Wachten op de trein om weer naar huis te gaan… Het was een leuke dag!

 

 

 

 

 

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. ettepet
    Jun 14, 2011 @ 19:51:24

    Vind het juist leuk dat die zakjes kriskras erop zitten! Leuk bedacht!
    Lekker ding, dat meisje van je!

    Beantwoorden

  2. Frida van Leeuwen
    Jun 14, 2011 @ 22:01:53

    leuk – trouwens: bekend stationnetje😀

    Beantwoorden

  3. Antoinette
    Jun 15, 2011 @ 07:38:36

    Wat heb je dat weer goed gedaan, zo kan iedereen zien dat recyclen op deze manier niet van nieuw te onderscheiden is. Wederom petje af.

    Beantwoorden

  4. sarah
    Jun 15, 2011 @ 18:00:11

    Zeer mooi gedaan.

    Hoe begin je daaraan aan een rok maken eigenlijk ?

    Mvg Sarah

    http://www.borduurwerkensarah.wordpress.com

    Beantwoorden

  5. Do
    Jun 16, 2011 @ 14:48:12

    Hé meis,

    Wat een ontzettend leuk rokje! En wat heb je weer veeeeeel gemaakt de laatste tijd, leuk zeg. Ben zoooo jaloers op jouw talent!

    En leuk, je nieuwe hobby!

    Liefs Do

    Beantwoorden

Geef een reactie

