Aan de haak


Op Twitter werd er een tijdje geleden een #restjeshaakswap geboren… Eerst heb ik het maar langs me heen laten gaan, tot mij op een gegeven moment gevraagd werd om ook mee te doen. En, ach, vooruit… ik had wel zin om even wat anders te doen 😉 ondanks alle dingen die nog op mijn to-do-list staan…

Wie ik getrokken heb en wat het verlanglijstje is ga ik natuurlijk nog niet vertellen 😀 maar ik heb alvast wat patroontjes uitgezocht. Misschien om ze te gebruiken, maar in ieder geval om er alvast in te komen!

Ik ben begonnen met deze ketting. Ik vind lang niet alle gehaakte sieraden mooi, maar deze vond ik wel leuk! En, hij was zo af! In een avondje, en dan ben ik echt geen ervaren (en dus supersnelle) haakster!

Mijn haakkatoen (van de Aldi, zelfde garen als van mijn Granny Squares deken) was alleen lang niet zo dik als die van het patroon, en omdat er geen maten in het patroon stonden, is de mijne dus véél te kort geworden… hij kan nét om m’n nek 🙂 Ik denk dat ik hem maar als tashanger ga gebruiken! Ik zal er binnenkort eens een leuke tas bij maken…

Het bloemetje heeft twee lagen, de onderste heeft zes blaadjes en de bovenste vijf. Ik ga het onderste bloemetje zéker vaker maken, die vond ik erg lief en mooi geworden!

Aan het einde van de drie ‘stelen’ zitten kleine blaadjes. Doordat mijn garen dus te dun was, vond ik die vrij klein uitgevallen…

Maar, al met al, ik vind het nog steeds een leuke ketting, en ga hem zeker nog eens maken! Met dikker garen, of met een dubbele draad…

Mijn volgende project werd een boekenlegger in de vorm van een kip.

Ik heb ooit bij het Kruidvat een haakpakket gekocht, maar vond bij nader inzien de vlinder toch niet leuk. Dus zat ik met een heleboel kleine bolletjes haakkatoen in diverse kleuren!

Het geel was precies (maar dan ook precies, ik heb misschien een halve meter over!) genoeg voor het kuiken.

Ik vond het na al m’n stokjes wel weer even wennen om vasten te haken, maar ook daar zat ik best wel snel weer in!

Zwart zat natuurlijk niet bij het haakpakket, maar ik vond een bolletje zwart garen in de tas die ik van mijn moeder kreeg.

En de pootjes werden natuurlijk oranje! Laat die kleur er nou ook bij zitten 🙂

Of het nou erg praktisch is als boekenlegger?? Ik heb geen idee! Maar het feit dat het er eentje is geeft me wel mooi de invulling voor het november-thema van #12m12p (boeken) die ik nog steeds niet gedaan had.

Verder werd hij door mijn dochter meteen ingepikt, dus anders kan het ook nog als (baby)knuffel(lapje) dienen! (Maar, ik denk dat ik al een kippenliefhebster weet ervoor…)

Tot slot maakte ik deze bloem. Ik vond het leuk om weer even heel wat anders uit te proberen, die laagjes leken me zo leuk! (Deze staat ook nog op mijn verlanglijstje, misschien straks maar doen!)

De foto is niet helemaal scherp helaas…

Maar hier is hij wel goed te zien! De eerste laag heeft drie blaadjes, dan een laag van vijf en één van zes, en de laatste laag heeft zeven blaadjes.

De bloemetjes op m’n balkon vonden hem zo kaal zonder groen…

…en boden hun eigen groene kant aan 🙂

Staat erg gezellig, toch?? 😀

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Haar van Wordpress
    Jun 12, 2011 @ 19:43:34

    Geweldig! En die ‘ketting’ als je daar wat kralen aan maakt aan de onderkant of bedeltjes, dan heb je idd een tashanger, en een heel bijzondere ook nog!

    Beantwoorden

  2. Edje
    Jun 12, 2011 @ 23:17:19

    Ohhhh die gehaakte ketting! Die wil ik ook! Heb het linkje al opgeslagen. Voor ooit (had ik nu maar meegedaan met de haakswap. En dan had jij mij moeten hebben).
    De rest is ook allemaal heel leuk gemaakt!

    Beantwoorden

  3. sarah
    Jun 13, 2011 @ 07:17:03

    zeer mooi gedaan, prachtige leuke ideetjes.

    Hoe ben je aan deze leuke idee’tjes gekomen ?

    Mvg Sarah

    Beantwoorden

  4. creadientje
    Jun 13, 2011 @ 14:22:05

    @Haar van WordPress: Ja, dat is ook een leuk idee!!
    @Edje: lekker puh 😉
    @Sarah: ik krijg de nieuwsbrieven van http://www.favecrafts.com/ en dan krijg je lijstjes met linkjes (aparte nieuwsbrieven voor naaien, haken en breien) en dan per nieuwsbrief een aantal thema-gerelateerde linkjes. Erg leuk! En de site van Garnstudio kende ik al, die heeft veel gratis patronen voor haken en breien… Verder veel blogs volgen, en ik volg om Twitter ook mensen die handwerken, en dan krijg je ook weer ideetjes van anderen…

    Beantwoorden

  5. sarah
    Jun 14, 2011 @ 08:44:38

    o, inderdaad dat is een zeer intersante link.

    Mercie voor de tip 😉

    Mvg Sarah

    Beantwoorden

  6. Elja
    Jun 22, 2011 @ 10:14:34

    Je bent echt zo lief! En ja, ik zag gelijk dat het een boekenlegger was en heb ‘m ook gelijk in gebruik genomen! Het ziet er heel gezellig uit, zo’n lief kuikenkoppie boven het boek uit 😀
    Dankjewel!!! 😀 xxx Elja

    Beantwoorden

Geef een reactie

