Lente!!!


Het mei-thema van #12m12p was lente. In eerste instantie wist ik niet direct wat ik ermee aan moest. Een leuk thema, wat zéker een leuke invulling zou gaan krijgen… maar wat??

Tot ik op een gegeven moment iets zag staan waar ik nog mee bezig was… Toen wist ik het, dát was het!

In april maakten we ons kleine meisje heel blij met een ‘nieuwe’ loopfiets.

Ze sjeesde er meteen mee weg!

Helemaal dolgelukkig was – en is ze! Het leek trouwens wel herfst in april😉

Maar goed, het was toch echt lente hoor🙂

Natuurlijk wil ze graag haar knuffels meenemen, maar dat kan helaas niet. Mijn eerste idee was om iets van mijn ‘verlanglijstje’ te maken, namelijk dit fietsmandje. Maar bij nader inzien bedacht ik me dat de fiets wel erg vaak op de grond lag en dat zo’n mandje dan waarschijnlijk wel erg snel vies wordt… leuker voor op d’r driewieler! (Maar de loopfiets is meer favoriet, dus dit mandje komt later wel eens.)

Bij Xenos zag ik opeens de plastic mandjes liggen en kreeg een idee! Ik wilde er wat kunstbloemen opzetten, maar die vond ik te duur… ik had (heb) namelijk geen idee hoe lang het mandje heel blijft… ’t is een soort van experiment😉

Maar, ik zag opeens een hawaii-slinger!

Een heleboel bloemetjes voor nog geen euro, dus die nam ik ook mee!

Ik knipte de ketting open en zette steeds twee al dan niet verschillend gekleurde bloemetjes met behulp van een knoopje op het mandje vast.

En hoe meer bloemetjes er op het mandje kwamen, hoe vrolijker het werd🙂

En uiteindelijk wat het hele mandje (nou ja, de voorkant en de zijkanten) helemaal vol!

Tot slot mat ik waar ik het mandje op het stuur en de stuurstang vast wilde zetten en knipte daar een ‘spijltje’ weg zodat ik een dubbel zo grote opening kreeg. Ik maakte drie stoffen bandjes met klittenband om het mandje vast te maken.

Een leuke lieveheerstbeestjesbel maakt het helemaal af!

En zeg nou zelf, da’s toch lente op een loopfiets??

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Ineke
    Mei 31, 2011 @ 19:59:02

    Hij is leuuuk!

    Beantwoorden

  2. Antoinette
    Mei 31, 2011 @ 20:36:00

    Wat heb je dat weer onzettend orgineel bedacht en uitgevoerd! Mijn “Lente” is nog in uitvoering maar binnenkort zal ik er over bloggen.

    Beantwoorden

  3. sarah
    Jun 07, 2011 @ 11:55:32

    waw zeer mooi gedaan, echt prachtig.

    Hoe ben je op het idee gekomen ?

    Mvg Sarah

    Beantwoorden

  4. Elja
    Jun 22, 2011 @ 10:31:29

    Heeel gezellig! En die lieveheersbeestbel, hoe kom je daaraan? Die is LEUK!😀 Voor op mijn eigen roze fietsje😛

    Beantwoorden

Geef een reactie

