Ik hou van Holland…


Ik vind alle kleuren van de regenboog op z’n tijd leuk, maar vroeger waren het vooral de primaire kleuren, en dan vooral donkerblauw, dat was altijd al mijn lievelingskleur…

Toen wij met handwerkles op de basisschool een kussen gingen borduren, kozen m’n meeste klasgenoten voor roze… en ik? Als enige borduurde ik een kussen in blauw, met rood en wit. Ik ben kennelijk altijd al raar geweest😀

Roze ben ik ondertussen wel gaan waarderen😉 maar die primaire kleuren vind ik op z’n tijd zeker leuk(er)… en nou kreeg ik onlangs een wit shirtje waarbij ik opeens een rood-wit-blauw idee kreeg!

Het idee van opgestikte lintjes met een plaatje erop zag ik bij de drie meiden van de zesling bij ‘Jon and Kate plus 8’. Dat was een donker(bruin?) shirt met gekleurde lintjes en een opgestikt hartje. Ik vond ze zo leuk dat ik het ergens getekend heb, om te onthouden.

Toen ik recent van een vriendin een uitgeleende Knippie terug kreeg (nummer 1/2009) en zij me de plaatjes liet zien die ze overgetrokken had, zag ik opeens wat in het molentje! Net even anders dan anders, met de driehoekige wieken!

Ik zocht wat geschikte lapjes en lintjes / bandjes / kantjes uit. Na wat gepuzzel kwam ik uit op een rood geruit band, wit kant en blauw lint, gewoon net als de Nederlanse vlag.

Als finishing touch zette ik nog een knoopje ‘tussen’ de wieken.

Langs de mouwkapjes zette ik rood zigzagband.

En onderaan zette ik, om het helemaal af te maken, een (natuurlijk) rood-wit-blauw labeltje.

Weer een simpel projectje (echt waar!!) met zo’n leuk resultaat!!

En dan deel 2, want ik maakte ook eindelijk de witte trappelzak (die ik vorig jaar ergens bij de kringloop kocht) langer. Ik kocht hem te klein, had er al eerder 2 gekocht en er zelf een strook onderlangs gezet… Hoef ik geen rits in te zetten en, voor nog geen 2 euro koop ik nog niet eens zo’n lange deelbare rits…

Alleen helemaal wit (nou ja, met een geel ‘getekend’ vogeltje en eendje op de voorkant) is toch wel een beetje saai! Dus, toen mijn vriendin me liet zien dat zij een ‘kussend paartje’ had overgetrokken, dacht ik: hé, die kan ik wel op de trappelzak zetten! Een nachtzoentje😉

Van een restje rood geruite stof, simpel met donkerblauw vastgestikt.

*smak*

En de strook onderlangs ‘precies andersom’, van blauw gestippelde stof, en met rood doorgestikt.

En dan ziet het er zo uit:

Niet de meest mooie foto, maar wel duidelijk.

Ik vind zelf dat de 70 cm trappelzakken nog wijd genoeg zijn. Ik heb dit keer de strook onderlangs iets wijder geknipt dan de trappelzak, zodat ze iets meer ruimte heeft om te ‘zaklopen’. Ook lekker oud-Hollands, toch?😉 (Bij de roze trappelzakken had ik het even wijd geknipt, en daar is het net aan / te krap.)

Doordat ik de trappelzak uitgerekt heb tijdens het stikken, gaat het onderaan wel iets ‘bobbelen’ maar voor wat het is (maar een trappelzak) heb ik er géén moeite mee…

Enne, zo te horen slaapt het goed!!

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lisette
    Mei 12, 2011 @ 06:21:17

    Super leuk allebei zeg. Ik wil ook zo’n slaapzak,z al geweldig staan in M’s kamertje. Hebje gewoon de onderkant open geknipt? heb ook nog wel een oude slaapzak liggen denk ik.

    Beantwoorden

    • creadientje
      Mei 12, 2011 @ 06:23:47

      Ja, ik heb onderaan een centimetertje ofzo eraf geknipt. Ze liepen wel iets rond onderaan bij de hoeken. Daar heb ik de zijnaad vanaf 10 cm hoger naar beneden toe ‘recht’ gestikt (snap je me? kan het anders wel even voor je tekenen…). Succes!
      En het lijkt me ook wel dat het super staat in je babykamer!!!

      Beantwoorden

  2. Sylvia
    Mei 12, 2011 @ 06:50:12

    Nou, raar ben je altijd al geweest ja, raar creatief hoor!! Geweldig projectje. Snap alleen niet dat alles zo makkelijk bij jou gaat🙂
    Zal wel de ervaring zijn, van zo’n raar mens XX
    Blijf ons maar verblijden met je leuke dingen, ik steek er altijd wel wat van op!

    Beantwoorden

  3. Trackback: Nieuwe hobby!! « Creadientje's Blog
  4. Trackback: Broek wordt rok (3) « Creadientje's Blog

Geef een reactie

