Noach


Al 2 zomers ligt er een roze broekje in de kast. Toen nog te wijd, en nu vond ik hem te saai.

Toen ik vroeg wat ik er voor plaatje op moest maken, zei ze zonder aarzelen: Noach. Maar ja, wat moet ik daar nou van maken??? Een regenboog? Dat was goed! Dus maakte ik op de broek 3 regenbogen:

  

Na mijn eerste experiment met vrij borduren had ik nu een idee, ik zou de regenboog vrij gaan borduren! Om wat hulp te hebben met de boog en de kleurverdeling zocht ik er een plaatje van.

Met behulp daarvan ging ik ‘op de gok’ aan de gang… Met dit als resultaat!

Ik had nog een knoopjes-regenboog over en zette die langs de zakingang.

En op de achterzakken borduurde ik “zon + regen = regenboog” met dezelfde kleurtjes (naai)garen die ik gebruikte voor de regenboog.

En toen was het ‘saaire roze broekje’ een stuk minder saai – en ook minder roze 😉

Nou ja, niet minder roze natuurlijk, maar met meer kleur(tjes)!

En de minpunten?

  • Om de onderkant van de regenboog ook mooi te maken heb ik de zoom uitgehaald. En bij het opnieuw stikken ontdekte ik dat ik natuurlijk bij mijn ‘tig’ klosjes roze garen niet precies dezelfde kleur had als de broek of de andere stiksels 😦
  • Het stiksel van het vrij borduurwerk is een beetje gaan trekken waardoor de zoom niet meer recht is.
  • M’n blaadje met de tekst heb ik tóch niet helemaal recht in de achterzak gestopt, waardoor de ‘regen’ dichter naar de stiklijn toe komt…
Maar, niet gezeurd, ze is een leuke, fleurige broek rijker! En ik weer een ervaring 😉
4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. wulps
    Mei 09, 2011 @ 20:38:00

    Wat maak je leuke dingen zeg. Jaloers! Laten we het er maar op houden dat ik andere talenten heb 🙂

    Beantwoorden

  2. sarah
    Mei 10, 2011 @ 06:18:53

    zeer mooi gedaan 🙂

    Ook een gelukkige moederdag voor jou toegewenst 😉

    Beantwoorden

  3. Frida
    Mei 10, 2011 @ 22:16:57

    Gaaf – ik vond het juist leuk dat het niet helemaal recht gestikt zit (dat van die letters) – het geeft nou net een effect alsof je het een kind hebt laten opschrijven en jij hebt erover heen geborduurd. Zo ziet de regenboog er net uit alsof het met potlood erop is gekleurd. Geweldig!

    Beantwoorden

  4. Trackback: Nieuwe hobby!! « Creadientje's Blog

Geef een reactie

