Tsjilp tsjilp…


Geïnspireerd door de plaatjes in een boekje wat ik momenteel veel voor mag (moet) lezen, ging ik op zoek naar een plaatje van een vogeltje… al zoekend vond ik deze, en ik vond hem erg leuk!

Vorig jaar had ik namelijk een plooirokje gemaakt, een variatie op de variatie van het patroonloze plooirokje van Mme Zsazsa. Namelijk een rokdeel met stolpplooien aan een pas met elastiek, omdat ik dat voor kleine meisjes in ieder geval nog wel makkelijker vindt…

Het rokje was vorig jaar nog te wijd, en het lag nog op mijn to-do-stapel om het elastiek iets aan te trekken. Volgens mij is het nu niet meer echt nodig, maar als het moet, doe ik het alsnog.

Want bij dit super wijde rokje (zwiert zo lekker!!) vond ik een mooi bijpassend roze t-shirt. Dat lag ook op mijn to-do-stapel, want effen is ook maar zo effen, toch?

Restjes tricot had ik in bruin en groen, passend bij de strepen in de rok. En na wat printen, overtrekken, strijken, knippen, strijken,  naaien en draadjes afknopen zag het er zo uit:

Een lief vogeltje op een tak…

En samen maakt dat een leuk setje! Natuurlijk moet het niet bij elkaar gedragen worden (want ik ben niet zo van de setjes) maar het kan wel heel goed!

Cute! Wéér een setje erbij… hopelijk draagt ze het ook nog regelmatig😀

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Jolan
    Mei 08, 2011 @ 20:04:49

    Ont-Zet-Tend leuk !!
    Vaak aan doen hoor, te leuk om te laten liggen, echt waar!

    Beantwoorden

  2. Do
    Mei 08, 2011 @ 21:13:19

    Errug leuk wederom!!!

    Beantwoorden

  3. Ineke
    Mei 08, 2011 @ 21:25:30

    mooi mooi mooi! Wil je het rokje meenemen bij je volgende bezoekje? Ik wil ‘m graag even van dichtbij bekijken…. (zodat ik ‘m natuurlijk schaamteloos kan kopieeren)

    Beantwoorden

  4. Berthine
    Mei 08, 2011 @ 21:35:21

    Mooi mooi mooi!!!!!! Echt super schattig, het zal je mooie kleine meid super schattig staan!

    Beantwoorden

  5. Lowiesa
    Mei 09, 2011 @ 07:56:17

    Ze boft maar met zo’n lieve crea-bea moeder…🙂

    Beantwoorden

  6. Hersenspinsels
    Mei 10, 2011 @ 19:48:02

    Je hebt het vogeltje van tricot erop genaaid….vraagje; gaat de stof dan niet rafelen?

    Met gr,
    Annemiek

    Beantwoorden

    • creadientje
      Mei 10, 2011 @ 19:52:19

      Tricot gaat sowieso niet rafelen (kan hooguit ladderen) maar het zit met vliesofix helemaal vastgeplakt. En ik heb het rondom vastgestikt, dus zou het theoretisch wel tot de stiklijn kunnen gaan rafelen (of in dit geval ladderen) maar mijn ervaring is dat dat met tricot niet gebeurt. Bij geweven stof kan dat wel, maar dat mag dan ook wel vind ik…
      Als je dat niet wilt moet je het zigzaggen, alleen heb ik niet altijd een positieve ervaring van zigzaggen op tricot, dan moet er zeker vlieseline onder en dat heb ik nu niet gedaan. Het Elmo-shirt heb ik net zo gemaakt (met een applicatie van tricot) en is al regelmatig gewassen, maar ziet er nog net zo uit als toen ik hem net gemaakt had!

      Beantwoorden

  7. Hersenspinsels
    Mei 10, 2011 @ 19:58:44

    Dank voor je duidelijke uitleg, is vliesofix versteviging die je kan strijken?
    Ik heb al jaren geen kleding meer genaaid, mijn kids zijn inmdels de deur uit…..als ik zo op je blog kijk krijg ik er weer helemaal zin……wie weet kan ik in de toekomst weer voor kleinkinderen gaan naaien…

    Ik ga je volgen zodat ik inspiratie kan blijven opdoen…

    Beantwoorden

    • creadientje
      Mei 10, 2011 @ 20:03:32

      Graag gedaan! Vliesofix is een lijmlaagje op papier, die je eerst op de achterkant van je applicatiestof strijkt, dan uitknipt, en dan het papier eraf (heb je een soort zelfgemaakte vlieseline) en dan op de goede plek vaststrijkt. Maar ivm wassen wordt het aangeraden het wel vast te zetten, omdat het dan toch los kan gaan.
      Als je een uitgebreide(re) beschrijving wilt zien: zie https://creadientje.wordpress.com/2010/10/02/magneetjes-hoe-maak-je-ze-eigenlijk/
      En, succes! Leuk als je het ook weer oppakt!! Zo’n t-shirtje opvrolijken is zo gebeurd en erg leuk!! En ook nog eens uniek🙂

      Beantwoorden

  8. Frida
    Mei 10, 2011 @ 22:20:12

    Zo hé – hoe zit het eigenlijk met je webshop? Je naait echt alsof het voor de verkoop is😀

    Beantwoorden

  9. Esther
    Mei 16, 2011 @ 19:53:16

    Oh, het is ook allemaal zo netjes en zo mooi! Te gek!

    Beantwoorden

Geef een reactie

