Bijna twee…


Over een paar dagen wordt één van mijn nichtjes twee. En als je dan een paar weken voor die verjaardag tóch op bezoek komt, neem je natuurlijk ook een cadeautje mee!

Toen ik laatst een bestelling deed bij VANMARIEKE  kreeg ik naast mijn bestelling ook 2 kleine lapjes erbij. Op één ervan stond een schattige Bambi, en daar moest ik wat mee doen, maar ik wist nog niet precies wat…

Toen bedacht ik me dat het wel leuk was om een shirt met een 2 te maken voor haar. Ik had nog een nieuw wit shirt liggen die ik kon gebruiken, maar ik ontdekte dat er een paar vlekjes in waren gekomen. Ik had natuurlijk geen tijd meer om hem te wassen, dus bedacht ik dat ik dan wel een applicatie over de vlekjes zou zetten.

Zo gezegd, zo gedaan.

Ik zocht een leuk lettertype uit (AntsyPants) en printte een zo groot mogelijke 2 uit. Ik print altijd een paar verschillende maten, zodat er altijd een goede tussen zit.

Na een paar stommiteitjes en eindeloos gepuzzel (omdat ik Bambi als geheel wilde hebben voor een losse applicatie) besloot ik dat het géén reverse applique werd, maar een gewone applicatie met Vliesofix. Wel zo makkelijk als je uit een klein lapje zoveel mogelijk wilt halen 🙂

Toen zag ik dat het helemaal niet mooi was om over de vlekjes heen te gaan, en ben ik toch nog maar met Ossengal in de weer gegaan, en ja hoor, de vlekjes verdwenen! Poeh, pak van m’n hart 😉

En toen had ik veel meer vrijheid!

De 2 en Bambi alleen vond ik te kaal… ik knipte op de gok een hart uit papier en vond de maat prima.

Een tijdje ervoor had ik al eens gekeken hoe vrij borduren nou in z’n werk ging… ik zag het onder andere bij Eloleo en bij 52 crafts in 52 weeks en wilde het zelf ook dolgraag eens uitproberen… m’n eerste poging was niet echt gelukt, en nu ging ik het gewoon nog eens probleren…

Ik speldde het hart op de goede plek (dacht ik, later bleek het toch niet helemaal symmetrisch te zitten) en stikte een keer rond. Daarna verwijderde ik het papier en ‘sjeesde’ ik nog 2 keer rond met de rechte steek, expres niet precies over het eerste lijntje, een beetje kris kras, wat naar de ene kant en wat naar de andere kant, en bij de 4e ‘toer’ deed ik ook af en toe een zigzag , zoals hier (linkje vanuit het blogje van 52 crafts in 52 weeks).

  

En het resultaat? Ik was verbaasd, supersimpel en zó leuk! Dat ga ik zeker vaker doen!!! Alleen het hart was al leuk, maar ik hield het niet daarbij, want m’n 2 kwam erop, en Bambi natuurlijk, en dat heb ik nog ‘afgemaakt’ met wat bloemetjes in bijpassende kleuren.

En dan ziet het shirtje er zo uit:

Leuk toch? Ik vind het geslaagd!! (En op het knippen van de gele stof na was het binnen een uurtje gepiept!!)

Natuurlijk had ik m’n zusje gevraagd wat ze graag wilde hebben voor haar kleine meid… Grote kralen vond ze wel leuk! Nou, ik op zoek naar houten kralen, maar nergens te vinden…

Toen heb ik maar besloten om de grote doos kralen die ik een tijd geleden bij de kringloop vond op te delen. Ik maakte een simpel zakje om ze in te bewaren.

Het idee was dat je de rand op zou kunnen rollen zodat het als een bakje / mandje blijft staan.

Zo ziet het er wel aardig uit, maar eigenlijk had ik het zakje voor de stevigheid (en mooiheid) gewoon moeten voeren… maar bij gebrek aan tijd kon ik het niet meer over doen…

Als trek- en rijgkoord gebruikte ik 2 lange aqua Unicef-veters die ik ooit bij de kringloop vond. Eentje doormidden voor het zakje, en eentje (nog) lang als rijgkoord. Kan m’n zusje er altijd nog 2 van maken (want hij is nu wel heel erg lang…)

Ook kon ik het niet laten om nóg een etui te maken volgens dezelfde tutorial, maar dit keer heb ik me gewoon helemaal netjes aan de tutorial gehouden. Het was natuurlijk niet de eerste, en omdat ik het niet ingewikkelder maakte dan het al was (nou ja, dat is het eigenlijk niet, hoor) ging deze supersnel!

Dit keer met een stukje lint aan de uiteinden en wat keperband aan de rits.

Wat dikke peuter-vingertjes-proof potloden erin, en nog een leuk cadeautje!

Oh ja, de voering is een van de stofjes die ik van mijn #twitsint kreeg!

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Sylvia
    Apr 17, 2011 @ 16:32:29

    Tjongejonge, dit is niet de eerste keer dat ik hoop een nichtje van je te zijn… Helaas. Het is me niet gegund 😉
    Kleine meid hier in Z, veel plezier ermee!

    Beantwoorden

  2. Kat - LikeBumblebees.com
    Apr 17, 2011 @ 16:57:44

    Dat zijn de beste kado’s, ontzettend leuk! Er gaat toch niets boven leuke kado’s die ook nog eens met liefde en de hand zijn gemaakt ❤

    Beantwoorden

  3. Lowiesa
    Apr 17, 2011 @ 19:37:04

    Echt mooi hoor! Je bent een zus waar ik erg trots op ben. Heb hier vele mooie kunstwerken van je liggen die je (inmiddels wat grotere) nichtjes nog heel zuinig bewaren.

    Beantwoorden

  4. creadientje
    Apr 17, 2011 @ 19:38:36

    Dank jullie wel allemaal *bloos*

    Beantwoorden

  5. Emmy
    Apr 17, 2011 @ 20:31:31

    Mooi en leuk allemaal gemaakt 🙂

    Beantwoorden

  6. Edje
    Apr 17, 2011 @ 20:45:53

    Super!! En heb jij nou zo’n speciaal voetje gebruikt, of toch met je gewone voetje? Ik had het met het gewone voetje geprobeerd maar dat ging toch niet zo goed vond ik. Bij mijn nieuwe naaimachine zit er hopelijk zo’n voetje bij 😉

    Beantwoorden

    • creadientje
      Apr 17, 2011 @ 21:53:01

      Met m’n gewone voetje, maar ik heb wel transparante. Met het speciale voetje was m’n eerste keer en dat lukte dus niet 😉 Maar, ik heb wel een papieren vorm als mal gebruikt en niet iets getekend of volledig uit de hand… Misschien scheelt dat?

      Beantwoorden

  7. Edje
    Apr 17, 2011 @ 23:24:19

    Ik heb laatst iets gelezen over een ‘springnaald’. Even terugzoeken. Hier ja:
    http://www.beautyvof.com/produkt/produkt_naald_1.html
    Is ook geschikt om free motion te naaien. Wil ik ook eens proberen!

    Beantwoorden

  8. sarah
    Apr 18, 2011 @ 12:00:49

    ze zal er heel blij mee zijn, heel mooi gemaakt

    Beantwoorden

  9. Trackback: Noach « Creadientje's Blog
  10. Trackback: Nieuwe hobby!! « Creadientje's Blog

Geef een reactie

