Wat in het vat zit…


… verzuurt niet, zeggen ze…

En zo ging het hier ook, want begin van de maand ging ik dan éíndelijk op ‘kraam’bezoek. Neefje was ondertussen al bijna een half jaar, maar dat mocht de pret niet drukken!

Natuurlijk had ik m’n Granny Square deken mee, maar ik had ook voor mijn zusje een aankleedkussenhoes gemaakt. Mijn eerste, want deze hoes was mijn tweede.

Ze wilde graag een rode, maar de enige rode handdoeken die ik kon vinden hier in ’t dorp waren rode keukenhanddoeken, en die zijn nou eenmaal niet groot genoeg… daarom moest ik een naad maken, maar daar heb ik breed band overheen gezet met witte, rode en ‘een vleugje’ groene labels. De stof van de rand is dezelfde stof als de gordijnen van de baby- / kinderkamer.

Ik leerde bij deze hoes dat het bovendeel volgens deze beschrijving te groot is. Dat het het mooist  is om de zijkanten ‘op vorm’ te maken in plaats van een rechte strook had ik hier ook al bedacht…

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Edje
    Apr 16, 2011 @ 18:46:21

    Wat een werk zeg, dat dekentje! Chapeau hoor, hij is mooi geworden!

    Beantwoorden

  2. Trackback: Bijna twee… « Creadientje's Blog

Geef een reactie

