Onbag nr. 2


Naar aanleiding van mijn vorige Onbag kreeg ik via Twitter al een paar vragen of ik nog meer Onbags wilde maken… De eerste was Musetta van musjes.com was de eerste 😉 en ze stuurde mij de stof op. Oranje ‘organic’ stof met witte en aqua sterretjes / bloemetjes / zonnetjes. Daarbij had ze donkerbruine denim uitgezocht.

Ik maakte de tas op dezelfde manier als de vorige keer, alleen wat groter, omdat ze haar Macbook erin wilde kunnen doen.

Op de voorkant maakte ik het musje wat in het logo van musjes.com zit.

Verder lijkt hij heel erg op mijn eerste Onbag.

Aan de zijkanten zitten zakken, maar omdat de tas hoger is heb ik aan de ene kant 2 minder hoge zakken gemaakt, zoals bij de Onbag van Eloleo.

En als je de flap omhoog doet:

Het voorvak heb ik dit keer niet alleen in 2 vakken gestikt, maar omdat de tas zo breed was in het midden een pennenvak gemaakt.

En als je in de tas kijkt…

… moet je wel helemaal blij worden!! Al die zonnetjes!!!

Aan de voorkant een gewoon groot vak

en aan de achterkant het vak speciaal voor de Macbook.

Met aan weerszijden een klein plooitje voor wat extra ruimte

en het vak sluit met een klittebandflap.

Boven het vak twee bandjes die met klitteband sluiten, om dingetjes vast te maken, en een bandje om een sleutelbos aan vast te maken.

De lange banden zijn ook deze keer afgebiesd met de voeringstof

en dat vind ik nog steeds erg leuk staan!

Naar aanleiding van een eerste foto zei ze dat ze hem leuk vond, ik hoop dat ze dat in het echt ook vindt, en dat ze er veel plezier van heeft!!

En, omdat het #12m12p thema van februari ‘tuin’ is is mijn musje – een vogel die toch nog best wel veel in tuinen gezien wordt, toch?? – meteen mijn februari-project! Handig 2 vliegen (of vogels?) in 1 klap, en dat komt me nu even héél goed uit!

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Marieke
    Feb 20, 2011 @ 15:53:21

    Wauw!! Wat ben jij handig zeg!!
    Super mooi joh!

    x Marieke

    Beantwoorden

  2. Edje
    Feb 20, 2011 @ 20:04:55

    SU-PER-MOOI !!!

    Beantwoorden

  3. Trackback: Naaimachine « Creadientje's Blog
  4. Susan
    Mrt 05, 2011 @ 11:21:56

    Ohh wat gaaf ! Dit zou de oplossing zijn voor mijn schooltas ! Eindelijk een tas die niet ook de halve school heeft of waarmee een collega al loopt (met alle gevolgen van dien… tassenruilen 3x per dag 😉 )
    Heb je hier een werkwijze van ? Of kan ik die ergens kopen wellicht ?

    Groetjes Susan (van Facebook)

    Beantwoorden

  5. Trackback: In de herhaling « Creadientje's Blog
  6. Pam
    Sep 28, 2012 @ 13:41:36

    Such attention to detail and I love all the pockets!

    Beantwoorden

Geef een reactie

