Granny Squares (slot)


Dit blogje is – éindelijk!! – het vierde en laatste blogje over m’n Granny Square deken (klik voor het eerste, tweede en derde blogje), en tevens een #12m12p blogje, omdat dit mijn oktober project was die ik (dus) niet op tijd af kreeg.

Maar, het mag dan nu al half februari zijn, hij ís af!! Al een poosje hoor, maar goed, het was net geen januari meer, en ach, wat maakt het uit… 🙂 Het was tóch al lang geen oktober meer…

Maar goed, hier is-tie dan!

In z’n volle glorie, ongeveer 75 x 75 cm groot. De squares zijn ongeveer 6,5 x 6,5 cm.

De Squares zijn met de laatste (witte) toer aan elkaar gehaakt.

De rand is ongeveer 5 cm en bestaat uit 3 toeren wit, 1 toer lichtgeel, 1 toer lichtblauw en 1 toer bruin. Het leek me leuk om ‘m een soort van licht naar donker te laten lopen. Helaas is de rand, die ik gehaakt heb zoals in het patroon beschreven werd, wel iets gaan lubberen, maar omdat ik toch niet wist hoe ik dat op moest lossen heb ik het maar zo gelaten, het geeft ook wel een soort van grappig effect!

Tsja, zal ik dan maar heel eerlijk zijn? Bij het draadjes afhechten kwam ik een foutje tegen:

Oeps, stokje gemist!!

En een zus ontdekte dit foutje:

Oeps, bij het aan elkaar haken ook een ‘steekje’ gemist…

Nou ja, een stokje minder en een steekje los… bij handwerk mag dat toch hè?? Ja toch?? 😉

Natuurlijk moest ik nog even bekijken hoe het op onze mooie bank stond…

of 

Best mooi toch? Ja, ik ben er echt trots op!

Of ik het ooit nog een keer ga doen. Mmm… misschien… maar nu maar eventjes niet 🙂 Het was echt leuk om te doen, maar bést wel veel werk… en ik ben niet zo heel goed in dingen afmaken (ja, echt!) dus ik ga er nu maar niet direct aan beginnen 🙂

Maar, deze heb ik mooi opgerold, klaar om naar m’n zusje te gaan. Hopelijk vindt zij hem ook mooi en heeft ze er nog veel plezier van!

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Antoinette
    Feb 15, 2011 @ 15:46:51

    Zowel je boxkleed als deze, vind ik erg mooi geworden. Wat een ijver! (Ik heb het gehaakte kleed van mij zondag aan de kant gegooid. Heb onenigheid met mijn zoon over respect hebben voor de spullen die ze hebben. De lust om nu iets moois te maken voor één van hen, is daarbij weg. Komt wel weer terug als de rust hierover is teruggekeerd.)
    O, en wat die “foutjes” betreft. Wist je dat quilters expres foutjes maakte omdat niets “perfect” is?

    Beantwoorden

    • creadientje
      Feb 15, 2011 @ 20:36:44

      Nee, dat wist ik niet van quilters… ik weet wel dat mijn moeder altijd zei dat je in elk (naai)werk minstens 1 foutje maakte (dus minimaal 1x uithalen zeg maar) en ik geloof dat dat bij mij wel klopt 😉

      Beantwoorden

  2. Anne-Marie
    Feb 15, 2011 @ 16:00:41

    Tja, ik kan het alleen maar nóg een keer zeggen: Hij is práchtig!!! *even stil is*

    Beantwoorden

  3. Ester
    Feb 15, 2011 @ 20:43:50

    Wauw!!! heeel mooi!!!!

    Beantwoorden

  4. Jildou
    Feb 16, 2011 @ 09:39:29

    Het boxkleed is mooi, maar dit vind ik nog mooier!!

    Beantwoorden

  5. Sylvia
    Feb 16, 2011 @ 13:59:18

    M’n complimenten hoor. Hij is prachtig geworden. Nu maar gauw een keer deze kant op, om ‘m aan je neefje te geven! Kom je dan meteen even hier langs??? 😉

    Beantwoorden

  6. Trackback: Streepjesdeken « Creadientje's Blog
  7. Trackback: Wat in het vat zit… « Creadientje's Blog
  8. Trackback: Aan de haak « Creadientje's Blog

Geef een reactie

