Lunchbag


Toen ik voor Lisette op zoek was naar inspiratie voor een cadeautje vond ik op diezelfde site ook deze tutorial.

En laat ik nou van het lapje van dit jurkje precies zoveel over hebben dat ik de tasdelen eruit kon halen! Aangevuld met wat lapjes die nog beneden lagen werd hij zo:

Rode stippeltjes bovenlangs, handvatten van turquoise met bloemen en rood-met-wit geruit, een – tsja, hoe noem je dat – afdekflap van turquoise-met-witte stippeltjes en een zwart-met-gekleurde stippen binnenkant. Geen tafelzeil trouwens, zoals in de tutorial, gewoon een stoffen tasje.

Een leuk tasje, voor je lunchtrommel. Of als je een (klein) meisje bent, bijvoorbeeld om je speelgoed in mee te nemen. Want, met zo’n handige flap valt er niks uit!

Nu nog een keer een bestemming ervoor vinden. Een jarig jetje ofzo 😉

————————————————————————-

Bij de tutorial zijn de maten in inches, ik heb ze zelf omgerekend. Mocht je hem ook willen maken en lekker gemakkelijk willen doen:

  • Bovenkant tas: 4 stroken van 5,5 x 31,5 cm
  • Binnenkant handvat: 2 stroken van 5 x 30 cm
  • Buitenkant handvat: 2 stroken van 5 x 30 cm
  • Buitenkant tas: 2 lappen van 22,5 x 31,5 cm
  • Voering: 2 lappen van 22,5 x 31,5 cm
  • Afdekflap: 2 lappen van 20 x 31,5 cm
  • (alles is inclusief 6 mm naad)

Extra nodig:

  • 1,5 meter koord

En vlieseline (als je de tas, net als ik, van ‘gewone’ katoen maakt):

  • Buitenkant tas: 44 x 31,5 cm
  • Handvatten: 2 stroken van 4,3 x 30 cm
  • Bovenkant tas: 2 stroken van 5,5 x 31,5 cm

En verdere maten uit de beschrijving:

  • Bij de ‘boxed corners’ (ingestikte hoeken) is de stiklijn 12,5 cm (5 inch)
  • Het midden van de handvatten komt op 10 cm (4 inch) vanaf de zijkant van de strook voor de bovenkant van de tas
  • Voor de opening voor het koord moet je 5 cm (2 inch) openlaten. Je vouwt de rand dan 6 mm (1/4 inch) en 19 mm (3/4 inch) om voor de tunnel.

En verder zeggen de foto’s zeker genoeg!

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Sylvia
    Feb 09, 2011 @ 09:07:13

    Wat een ontzettend leuke tas! En ik heb de tutorial bekeken, dit kan ik ook…
    Ik ga ‘m maken voor m’n breiwerk. Handig met die binnenvoering zodat de dingen er niet zomaar uit kunnen vallen.
    Misschien dat ik er aan de binnenkant een paar zakjes op naai, zodat ik daar dingen apart in kan stoppen. Bolletjes bijvoorbeeld die gescheiden moeten blijven…
    Bedankt weer Creadientje, je blijft me verbazen!

    Beantwoorden

  2. ayumills
    Feb 10, 2011 @ 20:35:41

    That is such a lovely lunch bag! Thank you for sharing!

    Beantwoorden

  3. Sylvia
    Feb 15, 2011 @ 16:53:57

    Ja hoor, het is me gelukt! Mijn tas is af. Ik zal zoals beloofd er foto’s van maken en naar je mailen, Dientje!
    Ik heb er ook zakjes in genaaid. Hij is niet perfect, maar leuk genoeg voor m’n breiwerk.

    Beantwoorden

  4. Trackback: Nog een lunchtas « Creadientje's Blog
  5. Sarah
    Jun 20, 2011 @ 12:51:37

    Zou zoiets ook werken in groot formaat, bijv. 50x30x30
    Zoek al heel lang iets wat onder mijn tafel past om bijv speelgoed in op te ruimen.
    Naaimachine staat nu meer uit dan in de kast, dus ja paar lapjes en tips! Moet ik dat misschien ook wel kunnen?!
    Groetjes Sarah

    Beantwoorden

Geef een reactie

