Mei Tai


Al héél erg lang staat (nee, stond!!) er een Mei Tai op mijn verlanglijstje… ik vond toen deze tutorial maar heb er ondertussen nog wel meer gevonden, bijvoorbeeld deze en deze. Maar ik zag op Twitter een foto van iemand die deze gemaakt had, en waarom weet ik niet, maar die ben ik éindelijk dus ook gaan maken!

Ik heb hem zonder slaapkapje gemaakt, omdat hij in eerste instantie voor mijn ‘grote’ meid bedoeld is die – verwacht ik – niet op mijn rug in slaap zal vallen…

Ik had nog een restje over van het rokje wat ik maakte, en speelde toen al met de gedachte om het voor een Mei Tai te combineren met een lap zwarte stof die ik had liggen.

En, zo bedacht, zo gedaan!

De banden waren vooral lánge stukken, het lijfje op sommige plekken een beetje gepriegel (ik wilde de kruis-stiksels waarmee de schouderbanden vast zitten niet door de bloemenstof heen). De naden in de grijze stof zijn trouwens siernaden, omdat het een kussensloop was, was het net niet voldoende voor een heel lijf uit één stuk… Er missen dus wat hoekjes onder de twee schuine stroken 😉 maar de onderste laag is niet bijgeknipt, om hem zo stevig mogelijk te houden.

De achterkant / binnenkant is effen zwart (het lijfje heeft twee lagen zwarte stof) met een geappliceerd bloemetje, om hem nét even te breken. Alleen zwart is ook maar zo zwart, hè?

Tsja, en toen moest ze m’n rug op… via Twitter vroeg ik van tevoren om advies en dat sloeg ik in mijn hoofd op…

De volgende dag was het toch even puzzelen, en het zit misschien niet helemaal zoals het zou moeten, maar, ze zat! En ze vond het leuk, en ze voelde kilo’s lichter, ja echt! Onvoorstelbaar… dat had ik niet verwacht…

Helaas wilde ze toch wel weer snel lopen, maar de volgende dag hebben we ‘samen’ rond gerend en dat was ook erg leuk (en ja, ze zat echt lekker stevig!), dus dat gaan we zeker vaker doen!

Als ze meewerkt dan 😉 want tot nu toe heeft ze niet meer gewild…

Ach ja, 2 he 🙂

 

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Edje
    Feb 03, 2011 @ 13:20:09

    Mooi gemaakt!

    Ik heb ook een MT. Geleend. En ik heb ook een patroon liggen om er één te maken. Maar ik heb al 3 draagdoeken dus weet niet of ik eraan ga beginnen.

    Beantwoorden

  2. evavertelt
    Feb 03, 2011 @ 15:54:27

    super! dat wil ik ook al zo lang maken… alleen nog niet de moed voor verzameld.
    misschien me er toch maar eens aan zetten?

    Beantwoorden

  3. Emmy
    Apr 08, 2011 @ 21:10:56

    Ik vind hem erg mooi!

    Beantwoorden

  4. Trackback: In de herhaling « Creadientje's Blog

Geef een reactie

