Omkeerbare tissue-doos-hoes


Dat is geloof ik de Nederlandse vertaling van ‘Reversible Tissue Box Cover’…

Een cadeautje wat ik maakte voor Lisette, die ook niet mee kon doen met het lootje trekken… Direct bedacht ik toen dat ik ook wat voor haar wilde maken… (later hoorde ik dat Nicoline ook dat idee had, en toen besloten we het gewoon allebei te doen!)

Een ideetje zoeken is wat lastiger soms… maar op de een of andere manier bedacht ik me dat ze misschien ook wel tissues gebruikt, die vind ik zelf namelijk erg handig!

En in een hoekje van m’n geheugen wist ik nog van het bestaan van deze tutorial die me altijd al leuk leek om te maken, maar waar het nog nooit van gekomen was…

Via Nicoline probeerde ik te achterhalen wat haar favoriete kleuren waren. In huis hebben ze rood, hoorde ik (en ik wist dat ze sinds kort een nieuwe grijze bank hebben) en ze houdt zelf ook wel van de Pip-stijl. Nou, dat zei me (buiten de naam) dus niks… even googlen leverde een boel plaatjes op en aan de hand van de stofjes die ik had knipte ik de lapjes, voor 2 kanten in ‘patchwork-stijl’. Ik paste de maten wel aan aan de tissue-doos die ik hier heb staan, en dat is een lage (niet zo’n grote, zoals in de tutorial).

Ik vond het wel leuk om een labeltje toe te voegen, dus uit tussen mijn lintjes zocht ik een rode met poesjes en ‘miow’ en een witte met gekleurde letters ‘love’ uit.

Het was een leuk werkje, met een leuk resultaat!

Zoals je ziet had hij íets langer gemoeten…

Hier in huis ‘slingeren’ ook een stuk of wat tissue-dozen rond, en ik weet nu al dat ik er binnenkort nog één (of meer) ga maken!

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Frida
    Feb 01, 2011 @ 23:03:34

    Gaaf idee zeg – ik heb een mooie RVS gepolsterde doos (kun je ook aan de muur bevestigen), maar zo’n stoffen hoes heeft toch zeker ook wel wat. Wie weet ga ik me daar ook nog een keertje aan wagen.
    Ik ben eerst toe aan een patroon voor een prinsessen- en/of ballerinajurk. Maat 104-116-128 en een verkleedpakje voor een jongen van 3 jaar (maat 92-104 of zo)

    Beantwoorden

  2. ayumills
    Feb 02, 2011 @ 13:01:39

    That is such a cute patchwork tissue box cover! Thanks for sharing!

    Beantwoorden

  3. Trackback: Lunchbag « Creadientje's Blog

Geef een reactie

