Regenboog-zonnetje


Toen ik de #12m12p deelnemers uitnodigde om mee te doen waren er een aantal die niet mee wilden of konden doen, om verschillende redenen. Net als KaatjesKeet kon ik het niet laten om nog een cadeautje te maken voor Klasina, omdat die het mijns inziens wel kon gebruiken.

En omdat ze zo gek is op regenbogen ging ik op internet op zoek naar een leuk regenboog-idee om te maken, tot ik deze vond. Daar moest ik van glimlachen (en de paar mensen die ik ‘m had laten zien ook), dus dat ging hem worden!

Eerst op zoek naar lintjes, ik was alleen bang dat ik niet zo’n mooie regenboog kon maken…

Hm, dat viel dus wel mee! Mijn lintjes waren niet, zoals in de tutorial, ongeveer 1 inch breed dus ik dacht dat veel smalle lintjes ook wel zou kunnen…

In mijn restjesdoos zocht ik naar een geschikt wit stofje. Badstof had ik wel, maar dat was (te) crème of lichtgeel, fleece vond ik te synthetisch en toen vond ik een stukje satijn, een restje van een trouwjurk die ik ooit – lang geleden – voor een vriendin naaide. Lekker zacht, mooie bestemming voor dat restlapje!

Omdat ik te lui was om het patroon uit te printen nam ik gewoon een broodbordje als mal en knipte 2 cirkels van de satijn. Op een stuk papier tekende ik het gezichtje ongeveer na en dat borduurde ik met donkergrijs splijtgaren, voor de rondjes gebruikte ik donkergrijze knoopjes, zowel aan de binnen- als buitenkant, dus ze zitten stevig vast, volgens mij zelfs veilig voor kleine kindjes…

Toen verdeelde ik alle lintjes rondom de cirkel en naaide en zigzagde ze alvast stevig vast op één gezichtje. Daarna dubbelstikken, omdraaien, vullen en het openingetje dichtmaken. Echt zo gebeurd!

Een tijdje geleden was ik al bezig geweest met wat kaarten te maken van knoopjes, onder andere 2 met regenboog-knoopjes. (Ik vond nog 2 setjes knoopjes dus ik moet nog verzinnen wat ik daarmee ga doen…)

En één van die kaarten maakte ik nu maar snel af met de naaimachine (het witte karton zat nog niet vast).

Lieve meid, ik hoop dat het jou ook een glimlach bezorgt, vooral als je het moeilijk hebt!

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. kaatjeskeet
    Jan 26, 2011 @ 14:38:12

    Hij is echt leuk geworden! Lief van je!

    Beantwoorden

  2. estarfotografie
    Jan 26, 2011 @ 15:29:02

    Wow wat onwijs lief!! En super leuk geworden ook, top!!

    Beantwoorden

  3. Holly
    Jan 27, 2011 @ 21:47:38

    very sweet. I like the array of ribbons and the button nose. I hope you will share photos in my Beeper Bebe Projects Flickr group:
    http://www.flickr.com/groups/1273351@N21/

    Beantwoorden

  4. LikeBumbleBees
    Jan 28, 2011 @ 00:35:59

    Zoooo mooi! Ik ben er echt keiblij mee 🙂 Wist je trouwens dat ik een tatoeage heb van een zon? Vast niet, maar een zon én regenboogkleurtjes, perfect dus. En euh, de kinderen vinden hem ook nogal geweldig, vooral Lou natuurlijk met al die lintjes. Zoals ik op twitter zei, you sure made my day, meeeeeeeeer dan dankjewel ❤

    Beantwoorden

  5. Trackback: Noach « Creadientje's Blog

Geef een reactie

