Pannenlappen


Tweede kerstdag was mijn moeder jarig… We waren toen niet in de gelegenheid om te gaan, maar deze week kwam het er dan eindelijk van!

Toen ik aan haar vroeg wat ze graag voor haar verjaardag wilde hebben, antwoordde dat ze graag pannenlappen wilde, omdat ze een beetje op begonnen te raken…

Tsja, niet echt iets heel spannends… Maar ja, als iemand dat heel graag wil, dan maak ik dat!

Mijn ervaring is vaak dat pannenlappen zo dun zijn (dat ik ze dubbel gebruik, en dan worden ze wel heel klein), dus ik wilde in ieder geval lekkere dikke maken. Een beetje experimenteren met een handdoek leverde mij 3 lagen op. Ik knipte dus een voorkant van een nieuwe theedoek (van de Action) en een achterkant van een restje theedoek (van de Zeeman) en 3 lagen vulling van een oude handdoek.

Met de ruitjes als gids stikte ik het in een ruitpatroon op elkaar.

Toen knipte ik van een lap die ik nog had liggen een extra brede biaisband. In eerste instantie om een knipfoutje van me te verdoezelen, maar dat lukte toch niet dus moest ik het alsnog anders oplossen 😉 maar in verband met de dikte van de pannenlappen (minimaal 5 mm) was extra breed biaisband niet heel onpraktisch…

En wat me nog het meeste verbaasde, was dat mijn machine het naait alsof het 2 laagjes katoen is… Nee, dit was me op mijn oude echt niet gelukt!

En, mama was er heel blij mee! 🙂

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. evavertelt
    Jan 23, 2011 @ 21:01:20

    “Maar ja, als iemand dat heel graag wil, dan maak ik dat!”
    Echt??? 😀 (ik kan maar proberen he?)

    Beantwoorden

  2. creadientje
    Jan 23, 2011 @ 21:02:01

    Tuurlijk 🙂 helemaal als t m’n lieve moeder is, toch?? 😉

    Beantwoorden

  3. Do
    Jan 24, 2011 @ 09:09:26

    Ze zijn wel erg leuk voor zover pannenlappen leuk kunnen zijn (-:

    Beantwoorden

  4. Saskia
    Jan 24, 2011 @ 11:30:21

    Mooi zijn ze!
    Mijn oma haakte altijd pannenlappen voor de hele familie!
    Vooral voor één van mijn tantes, want die stak ze nog wel eens in de fik… *zucht*

    Beantwoorden

  5. Edje
    Jan 24, 2011 @ 20:33:57

    Goed idee om ze zelf te maken! Leuk, die paarse stofjes.

    Beantwoorden

  6. Trackback: Broek wordt rok « Creadientje's Blog
  7. Judith balentien
    Nov 04, 2012 @ 02:20:00

    Heel creative

    Beantwoorden

Geef een reactie

