Chenille deken


Ja, mijn ‘chenille’ deken is af! Al een tijdje hoor… maar eerst moest ik wachten tot ik ‘m kon wassen, en daarna vergat ik foto’s te maken óf was het zo grijs en grauw buiten dat ik daarom wachtte…

Maar, vanmorgen scheen het zonnetje én dacht ik eraan!

De tweede helft ging me een stuk sneller af dan de eerste… misschien wist ik nu dat ik de knop gewoon even om moest zetten? In ieder geval vond ik het uiteindelijk dus best wel meevallen!

En het resultaat? Dat mag er zijn! Ik had er eigenlijk een beetje een hard hoofd in, omdat ik geen droger heb… Maar: hij is heerlijk zacht, zowel de voorkant (corduroy) als de achterkant… M’n onderste geknipte stofje ging al direct erg rafelen (was erg los geweven), en die is ook heerlijk gerafeld, de donkerbruine stof was ook redelijk los geweven en is ook lekker gegaan. De bovenste (gestreepte) stof is denk ik het minst gerafeld, maar het geheel is heerlijk zacht! En na verloop van tijd zal het alleen maar zachter worden, denk ik!

M’n kleine meisje vindt de ‘nieuwe deken’ zoals ze hem noemt ook geweldig, en laat zich graag erop door het huis ‘sleeën’. Ik ben er zelf nog niet onder gekropen, maar dat zal binnenkort ook wel gebeuren!

Toch vind ik deze achterkant wel véél mooier, dus ik denk dat ik hem nog een keer ga maken, maar dan met flanel aan de achterkant!

Hier nog een keer het dekentje van Kaatje, en ik zag dat Antoinette ook geïnspireerd werd!

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. dana
    Jan 09, 2011 @ 22:39:38

    beautiful color choice! Thanks for sharing with me 🙂

    Beantwoorden

  2. Antoinette
    Jan 09, 2011 @ 23:15:04

    Hoihoi, die van jou is ook mooi geworden! En lekker groot. Hier waren de buurmeisjes heel verrast en vonden hem geweldig. Ze hebben hem gelijk in gebruik genomen. Voelt altijd goed om iemand zo te kunnen verrassen!
    Groetjes Antoinette

    Beantwoorden

  3. ettepet
    Jan 09, 2011 @ 23:40:25

    My God wat een werk! Maar het resultaat mag er zijn!!

    Beantwoorden

  4. Anneliese
    Jan 10, 2011 @ 01:34:33

    What a beautiful blanket! Thanks so much for letting me know about it. I love the colors you chose–really allows the texture to stand out.

    Beantwoorden

  5. KaatjesKeet
    Jan 10, 2011 @ 14:02:12

    Mooi kleedje meis! Dat Eva er nog maar veel op mag sleeën 🙂 En jij er lekker onder mag liggen natuurlijk. Het was de pijnlijke handjes waard hè?

    Beantwoorden

Geef een reactie

