December – Winter


Het decemberthema voor #12m12p was winter… Ik had al gezegd dat ik 3 Button Boots aan het maken was, omdat ik dat patroon voor Ithinksew.com mocht testen.

Ondertussen zijn ze af, een beetje anders dan het origineel. Ik heb namelijk de flap, net als de laars, van binnen ook van de roze stof gemaakt, en ook (net als de laars) lekker een laagje fleece ertussen (volgens het patroon was het gewoon twee keer de buitenstof).

Voor de buitenkant heb ik een oude spijkerbroek gebruikt, voor de binnenkant dezelfde roze gebloemde stof die ik gebruikte voor dit speelkleed, ertussen een laagje fleece.

Omdat het slofje om een beentje-met-Pavlik moest passen, moest hij wijder worden dan ‘normaal’. Nu is dat bij dit patroon geen probleem, omdat je de flap zo vast moet stikken dat het voor het betreffende kind goed past. In dit geval dus helemaal op het uiterste randje. Nadat ik er eerst een naald op brak (want door 12 lagen (spijker)stof en fleece) en daarna de motor overbelast raakte, heb ik het uiteindelijk maar met de hand gedaan…

En nou maar hopen dat het past!

Omdat ik er niet 100% zeker van was dat ze pasten, heb ik ook slofsokken gemaakt. Ze komen uit het book ‘Cool Baby’ wat ik voor mijn verjaardag kreeg. Ik vond het patroon hier om te downloaden.

Ik gebruikte er een restant donkerblauwe joggingstof voor, en voor het label een stukje bloemetjesband.

Natuurlijk heb ik de maten (met name de wijdte) aangepast aan een ‘dikker’ beentje, maar omdat dit rekbare stof is, ga ik er vanuit dat deze slofjes sowieso passen! Ze zijn niet zo warm als de laarsjes, maar hopelijk wel lekker warm!

En nou maar hopen dat het nog lang winter blijft!!! 🙂

En vandaag kreeg ik bericht dat ze aangekomen waren… en… ze passen! Op de millimeter, maar ZE PASSEN!!!

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. kaatjeskeet
    Dec 30, 2010 @ 14:07:03

    Wat zijn ze mooi geworden! En helemaal super dat ze passen!

    Beantwoorden

Geef een reactie

