Pippi-jurk


“Kun je voor mijn dochter een omkeerbare pippi-jurk maken?” vroeg iemand voor wie ik een haarband gemaakt heb.

Ja, dat kan ik wel, denk ik… het duurde alleen even voordat ik er tijd voor had, maar afgelopen week was het zover! Ik moest het idee weer even terugzoeken, maar kwam erachter dat Spookjes mama zelfs had beschreven hoe ze het patroon gemaakt had!

Tsja, toen was het voor mij helemaal makkelijk! De stof had ze ook al uitgekozen: rood geruit en blauw gestippeld.

Binnen no-time zat de jurk in elkaar.

Eigenlijk ziet het er best simpel uit, toch? Nou, dat is het dus ook!

Alleen, toen kwam het, want het was zaterdagavond en ik had geen geschikte knoopjes… Vandaag had ik tijd om op zoek te gaan en vond ik leuke bloemetjes. Rode voor op de blauwe kant, en witte voor op de rode kant. Eigenlijk wilde ik blauwe, maar die hadden ze natuurlijk niet 😦

En dan ziet het er zo uit:

En nou maar hopen dat moeder en dochter er blij mee zijn!

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. spookjes mama
    Dec 15, 2010 @ 09:12:32

    SuPeR welke mama zou daar nu niet blij om zijn !!
    och weet je dat heb ik nu ook veel voor iets aan het maken en dan …niet de juiste knoopjes , net niet genoeg garen ….en dat op een dag dat je niet naar de winkel kan 🙂

    Beantwoorden

  2. Trackback: Boxkleed « Creadientje's Blog

Geef een reactie

