Aankleedkussenhoes


Donderdag ging ik op pad om twee onbekende mensen te ontmoeten… Voor de gastvrouw een bos bloemen, en voor de aanstaande mama een baby-cadeautje, want dat is eigenlijk altijd goed… toch?

Naar aanleiding van de leuke aankleedkussenhoezen die ik her en der vond leek het mij ook wel leuk om dat eens te doen! Ik heb er recent al één gemaakt, maar die zit nog ‘in de pen’ omdat hij nog ligt te wachten tot we op kraambezoek gaan.

Maar goed, ik maakte nu dus mijn tweede aankleedkussenhoes, heel anders dan de eerste.

Altijd moeilijk om voor een onbekend iemand kleuren enzo uit te zoeken, maar Hetty heeft dat voor me gedaan 🙂 Felle kleurtjes, was de uitkomst…

Een tijdje had ik al zo’n dekbedovertrek in de kast liggen, gevonden in de couponnenbak en voor een heel klein prijsje meegenomen om leuke dingen mee te maken. En voor dit project vond ik hem wel gepast en geschikt! Aangevuld met rood en turquoise – 2 kleuren die ik volgens mij specifiek hoorde – en aangevuld met een streepjesstof met veel kleurtjes. Beetje puzzelen hoe het leuk zou zijn en dit was het resultaat:

Met twee ‘losse’ diertjes om mee te spelen, de olifant is van achteren rood geruit en het vogeltje gestreept. Ertussen zit een laagje fleece, ze zijn op elkaar gezigzagd en toen uitgeknipt (eigenlijk net als de magneetjes). Ik heb er alleen een lintje tussen gezet zodat ik ze vast kon naaien aan de hoes.

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Heidy
    Nov 13, 2010 @ 09:48:18

    super leuk! Mijn complimenten!

    Beantwoorden

  2. Lisette
    Nov 13, 2010 @ 10:20:18

    Hij is leuk geworden!!! Super leuk met die beestjes stofjes!!

    Beantwoorden

  3. Mriek
    Nov 13, 2010 @ 11:58:47

    Wat onwijs leuk!! Zeker met die ‘losse’ beestjes 😀

    Beantwoorden

  4. Edje
    Nov 13, 2010 @ 12:34:07

    Heel leuk en gezellig met die diertjes!

    Beantwoorden

  5. Eefje_zeefje
    Nov 13, 2010 @ 13:11:45

    Oooo wat issie leuk zeg! Echt te gek!

    Beantwoorden

  6. Berthine
    Nov 13, 2010 @ 15:08:12

    Wat is die toch mooi! En laat ik nu de gelukkige zijn dat ik de hoes over ongeveer 4weken in gebruik ga nemen!!

    Beantwoorden

  7. Liene
    Nov 16, 2010 @ 17:38:42

    Wat een mooi aankleedkussen, leuk wat je met die diertjes gedaan hebt zo! Knap hoor!

    Beantwoorden

  8. Janne
    Nov 18, 2010 @ 00:19:15

    Jouw creativiteit kent ook geen grenzen zeg! Echt super mooi en heel leuk bedacht.

    Beantwoorden

  9. Trackback: Wat in het vat zit… « Creadientje's Blog
  10. Lizette
    Sep 06, 2012 @ 13:39:08

    Super… Die wil ik ook maken…

    Beantwoorden

  11. helga
    Feb 16, 2013 @ 08:56:55

    Hoi,
    Hij is echt.superleuk heb je er ook een patroon of werkbeschrijving van?
    Groetjes

    Beantwoorden

Geef een reactie

