Hieperdepiep (2)


Afgelopen dinsdag werd Janneke 2 jaar! Ook al heb ik haar – of haar papa en mama – nog nooit in het echt gezien, het leek me wel erg leuk om een cadeautje op te sturen! Door omstandigheden kreeg ik het niet op tijd af, maar, cadeautjes krijgen is nooit erg, was mijn redenering! Gisteren heb ik het (eindelijk) op de bus gedaan en vandaag werd(en) ze verrast!

Met behulp van wat medetwitteraars zocht ik dit patroontje uit. Ik gebruikte de rood-met-witte en blauw-met-witte stofjes die ik beneden had liggen. Een beetje puzzelen hoe het een leuke combi zou worden…

Met het volgende eindresultaat:

Al zeg ik het zelf: een geslaagd project!! En ik was niet de enige die dat vond…

Sorry meid, je hebt hem toch in moeten leveren…

Ik heb het patroon trouwens een beetje aangepast:

  • de ruche langs de zak zoals in de beschrijving omschreven is veel te kort, dus heb ik hem 2x zo lang geknipt.
  • ik had dit keer geen zin in het gepriegel om een rolzoompje langs de ruches te locken, dus heb ik de ruches dubbelbreed geknipt en dubbel gestreken
  • in plaats van de plakbare wattine – wat ik niet heb – heb ik fleece gebruikt; ik heb eerst de stof geknipt, de delen op de fleece gelegd, uitgeknipt en toen rondom vast’geregen’ (grootste stiksteek van de machine) en dit samen verwerkt
  • bij de schouderband ben ik hiermee de mist in gegaan: volgens het patroon moest je de helft van de schouderband met wattine doen, maar omdat fleece niet plakt (en het niet zo dik was) dacht ik: kom op, ik doe hem helemaal; met als gevolg dat ik hem bijna niet om kon draaien en het nu wel een hele lekkere dikke schouderband geworden is 🙂
5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. lisettem1980
    Okt 24, 2010 @ 08:24:13

    En wij zijn de gelukkige ontvanger, Janneke is er erg blij mee, heeft er vanmorgen al mee gespeeld en hij is in het echt nog veeel leuker dan op de foto!! Creadientje, bedankt!!!

    Beantwoorden

  2. meta
    Okt 24, 2010 @ 08:46:24

    wauw! die vind ik mooooooi!

    Beantwoorden

  3. kaatjeskeet
    Okt 24, 2010 @ 10:24:08

    Wat een leuk tasje! Erg lief!

    Beantwoorden

  4. Trackback: Rugzak (2) « Creadientje's Blog
  5. Janneke
    Okt 28, 2010 @ 11:44:15

    Leuk tasje!
    erg schattig

    Beantwoorden

Geef een reactie

