Nieuwe potloden


…verdienen een eigen ‘hoesje’…

Laatst had ik al een potloodrol gemaakt, en hoe leuk ook, een etui leek me toch wat handiger, ook voor het meenemen. En buiten dat zijn ritsen op het moment errug interessant…

Ook dit keer heb ik alleen lapjes van mijn restjes gebruikt. (Schuine) strookjes (over van het recht knippen van de stof), restjes biaisband en andere restjes. Sommige recht, sommige schuin. Niet alle strookjes waren lang genoeg, dus heb ik sommige uit meerdere verschillende restjes gemaakt.

Van alle aan elkaar gestikte strookjes heb ik een rechthoek geknipt en daar vlieseline achter gestreken. Toen alle (platgestreken) naden aan weerszijden met (roze) garen doorgestikt. Voor de leuk heb ik er toen een lintje met ‘love’ opgestikt (van de Xenos), 3 cm van de kant waar de rits zou komen.

Voor de voering heb ik een evengrote lap witte katoen geknipt (eigenlijk het enige geschikte wat ik had liggen, wit is nou niet echt ideaal voor de binnenkant van een etui zeg maar). De rits heb ik zoals hier ‘gesandwiched’ zodat hij lang genoeg was (ook makkelijker voor ’t afwerken van de etui). Toen heb ik de rits tussen de buitenlap en de voering gestikt en dat doorgestikt (oké, dat was wel een beetje gepriegel omdat de rits niet meer ‘helemaal’ open kon), en toen heb ik de zijkanten dichtgestikt en de ‘boxed corners‘ gemaakt.

Hier overigens een duidelijke tutorial, zoals ik ’t bij deze tas gedaan heb!

Uiteindelijk nog een lintje aan de rits gemaakt, zodat het ook met kleine bijna-peuter vingertjes makkelijk open en dicht gedaan kan worden. En klaar is Kees 🙂

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Janneke
    Okt 02, 2010 @ 07:46:15

    Dit is nou eens een duidelijke uitleg van de boxing corners, nu moet het lukken bij mijn tassen (zoals je op de foto’s hebt gezien had ik de hoeken anders gemaakt, maar dit is beter).

    grtz Janneke

    Beantwoorden

Geef een reactie

