Buggy


Maar eens een blogje van iets wat al een tijdje klaar is…

Een tijdje geleden liep ik met mijn dochter bij de plaatselijke kringloop. Daar stond een klein opklapbaar poppebuggy’tje. Ze ging er meteen mee vandoor, kleine boef!

De bekleding was niet helemaal heer meer, maar het frame zag er picobello uit.

Ik had het in principe wel kunnen repareren, maar zag er wel wat in om een leuke nieuwe bekleding te maken. Dus, voor een luttele 95 cent nam ik hem mee naar huis.

De bekleding kon ik prima als patroon gebruiken, dus die heb ik helemaal netjes opengetornd, bandjes eraf zodat ik de lengtes na kon meten, en klaar was mijn patroon.

Ik koos voor een stevige katoen, oorspronkelijk een tafelloper, maar gekocht ‘als stof’. Niet roze zoals de originele bekleding, maar wel mét roze, het moet natuurlijk wel matchen 🙂

Ik koos ervoor om de biesjes in een contrasterende stof te maken, zodat het wat minder roze was. Achteraf vind ik de kleur een beetje te hard, maar het was wat ik in huis had, en op zich wel lekker fris!

Voor de sluiting koos ik een (oude) klikgesp, in plaats van de orignele D-ringen. Mijn dochter had namelijk net een paar weken daarvoor ontdekt dat ze zelf klikgespen dicht kon doen! En deze gaat wat makkelijker, en kan ze waarschijnlijk zelf over een poosje ook open maken.

En nu maar racen in huis met de ‘nieuwe’ buggy!!

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. sylvia
    Aug 13, 2010 @ 20:08:49

    Leuk gedaan!
    Zo heb ik vroeger een tweedehands buggy voor onze jongens zelf opnieuw bekleed. We kregen het ding gratis bij een ledikantje dat we van die mensen kochten, en ja, een gegeven paard kijk je niet in de bek.
    Met het nieuwe stofje heeft het ding 3 jongens overleefd en nog een aantal neefjes en nichtjes…
    Veel plezier met de “nieuwe”buggy, kleine meid!

    Beantwoorden

  2. Saskia
    Aug 14, 2010 @ 12:57:58

    Hij is leuk zeg!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

