Huiswerk (2)


En weer kreeg ik huiswerk van Ithinksew! Dit keer een zogenaamde ‘Pencil Case’, oftewel een etui…

Volgens de beschrijving een ideale manier om van je restjes af te komen, dus voor mij een goede reden om in mijn lapjesdoos te duiken en daar wat uit te gebruiken.

Op de een of andere manier geeft het eindresultaat me een beetje kabouter-gevoel… (Zou ’t aan de rood-met-witte-stippen liggen, gecombineerd met groen ofzo?? Paddestoelen in het gras?? Geen idee!)

En het is me gelukt hoor, alleen maar lapjes daaruit!

Omdat m’n rood gestippelde en roze geruite lapjes niet groot genoeg waren, en ik die wel graag wilde gebruiken, heb ik in de voorkant van de flap een extra naad gemaakt. Toen zag ik een stukje wit zigzagband, en vond het erg leuk om die over de naad te doen, en dan ook maar rondom de flap.

Een ideaal ‘huisje’ voor m’n rolmes (rotary cutter), waar ik toch al graag een hoesje voor wilde.

Ik bedacht me trouwens tijdens het naaien trouwens te laat dat ik een lusje mee had willen stikken in de zijnaad, zodat ik ‘m boven mijn naaitafel op zou kunnen hangen…

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Priscilla
    Aug 12, 2010 @ 08:52:26

    Wat is ie leuk! Had ik jouw naaitalent maar!

    Beantwoorden

  2. Edje
    Aug 12, 2010 @ 11:58:20

    Leuheukkk!!

    *Note to self: geen kleine lapjes meer weggooien*

    Beantwoorden

  3. creadientje
    Aug 12, 2010 @ 12:00:00

    Haha, ik heb er een doos voor in het leven geroepen… die stroomt alleen over.
    Enne, ook heel leuk voor kleine meisjes om mee te spelen ๐Ÿ˜‰ De lapjes dus, he!

    Beantwoorden

  4. Do
    Aug 12, 2010 @ 15:20:56

    Jeetje, wat ben je productief! En het zal je niet verbazen dat ik deze erg leuk vind! (al heb ik geeeeen idee wat dat voor ding is dat je er in gaat stoppen).
    Ik houd van kabouterachtige dingen, haha!

    Beantwoorden

  5. Esther
    Aug 13, 2010 @ 19:09:26

    Ik kom toevallig via via op je weblog, erg leuk. Vooral leuk om te lezen waar je tegen aan loopt tijdens het naaien. Ik ben een echte beginneling, heb het nooit geleerd, en eigenlijk te weinig tijd. Maar verhalen zoals op dit weblog leer ik al heel veel van!

    Beantwoorden

  6. Esther
    Aug 13, 2010 @ 19:11:32

    Oh, even nog een reactie, om het vinkje aan te zetten! ๐Ÿ™‚

    Beantwoorden

  7. Janneke
    Sep 20, 2010 @ 11:34:16

    Hoi,

    Net als de tas die ik al gemaakt heb (ik stuur je nog een paar foto’s, maar vergeet het steeds :-() vind ik dit een erg leuk tasje, kun je me vertellen hoe je hem hebt gemaakt, want via de link kom ik er niet helemaal uit…..Kan ik mooi de restjes gebruiken die ik overheb van de tas, waarvan ik er nog 5 moet maken (voor mijn eigen 2 meiden en voor mijn 3 nichtjes….dus ik heb nog even, maar hij zit snel in elkaar, dus gaat goedkomen!)

    thx!

    Beantwoorden

  8. flo
    Mrt 11, 2012 @ 14:20:39

    Nou, dat huiswerk heb je mooi uitgevoerd, leuk etuitje!

    Liefs flo

    Beantwoorden

Geef een reactie

