Kapotte knie


Of beter gezegd, een kapotte broek…

Ik heb er al zoveel gerepareerd in mijn leven, een paar van mezelf maar de meeste van oppaskinderen of m’n lieve  neefje… En nu de eerste van m’n kleine meisje! Vast nog niet de laatste 🙂

Omdat de knoop van de broek een hartje heeft, en op de kontzakken ook kleine hartjes staan, dacht ik dat een hartje wel leuk was als reparatie-applicatie.

Maar, dacht ik, misschien was het wel leuk om er een paar op te maken?

Dus ik tekende en knipte een hartje, tekende die een paar keer op vliesofix en streek die bewust willekeurig op een restje gestreepte stof. Uitknippen en spelen maar…

De bovenste over het gaatje, de andere er speels onder en toen het naar m’n zin was vaststrijken.

En toen kwam hij op mijn to-d0-stapel terecht… Want, ik dacht dat zo’n smalle spijkerbroek maat 74 nooit onder mijn naaimachine kreeg (zonder de pijp dicht te stikken) en om het met de hand te doen, daar had ik niet zoveel zin in…

Maar ja, lange broeken zijn met dit weer niet echt overbodige luxe dus afgelopen weekend toch maar gepriegeld, en ja hoor, het lukte precies!!

Het leek me wel leuk om elk hartje met een andere kleur vast te stikken, en eerlijk gezegd is onze mening dat het broekje nog leuker was dan hij al was!!!

Het was eerst al een favoriete spijkerbroek! Maar nu nog véél leuker!!

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Frida
    Aug 11, 2010 @ 21:54:00

    Hoi, wat heb je er weer wat leuks van gemaakt! Echt creatief.
    Succes met de volgende broek(en) 😀
    Frida

    Beantwoorden

  2. Edje
    Aug 12, 2010 @ 11:56:42

    Dat was inderdaad het eerste wat ik dacht: hoe heeft ze die smalle pijpjes onder de naaimachine gekregen?? Maar het lukt dus. Heel erg leuk weeral!

    Beantwoorden

  3. creadientje
    Aug 12, 2010 @ 11:58:53

    Het was een kwestie van oprollen en veel gepriegel… bij de bovenste (= lastigste) beginnen en dan naar beneden toe…
    En natuurlijk een beetje geduld…
    En dan nog wetend dat het een kleine broek met smalle pijpen is :-S maar, het resultaat maakte alles goed 😉

    Beantwoorden

  4. Marjolein
    Aug 15, 2010 @ 21:10:32

    Maat 74? Die maat heeft mijn kleine boef van 8 maanden ook 😉

    Wel leuk gedaan hoor. Zo kan de broek nog langer aan.

    Beantwoorden

  5. Trackback: Alweer kapotte knieën… « Creadientje's Blog

Geef een reactie

