Flop of top…


Een tijdje geleden vond deze superleuke tutorial en wist meteen dat ik mijn te korte spaghetti-topje ging gebruiken! Want ik had bij Emily al gezien dat ik de combinatie van zachtroze met de oudroze stippeltjesstof erg leuk vond. De stof heb ik (denk ik) ooit van iemand gekregen (toen ik dozen vol met stof kreeg) en is net wat anders dan de huidige polkadotjes die je overal ziet. Die zijn ook leuk, maar wat minder origineel (vind ik dan).

De jurk in de tutorial is voor een wat grotere peuter, dus ik moest ‘m wat kleiner maken. Voor de lengte is dat natuurlijk geen probleem, ik heb gewoon de lengte van deze simpele jurkjes opgemeten, iets erbij in verband met het armsgat. Gewoon de wijdte van de orignele top aangehouden, want dat leek me wel prima. En natuurlijk omdat het wel super makkelijk was, hoefde ik alleen de bovenkant maar te doen 😉 Tricot naaien is namelijk niet echt mijn hobby… maar dat komt misschien nog wel met mijn handige nieuwe machine (??)

Maar goed, toen moest ik de plooien maken. En daar heb ik mee zitten stoeien. Het moest wat smaller worden dan bij de tutorial, ik had opgemeten dat de afstand 20 cm moest worden. Sowieso snapte ik de plooi-techniek in de tutorial niet. Maar goed, eind goed al goed. Dacht ik dus… totdat ik hem de volgende dag bij mijn kleine meisje aantrok…

Want hij is (natuurlijk) véél te wijd, zakt finaal van haar schouders! Waar ik nou opgemeten had dat het 20 cm moest zijn, geen idee, want het was véél te wijd, zoals ik mijn eerste simpele jurkje ook veel te wijd maakte.

Om ‘m trouwens wat op te fleuren, maakte ik deze aardbei erop. Erg leuk, die ga ik nog eens maken!

Zin om ‘m te veranderen heb ik niet, ik maak liever een andere. Ik heb nog zat shirts liggen om te recyclen 🙂

Dus dan maar wachten tot ze wat groter is en ze hem als topje aan kan?? Ik gok dat het maat 98/104 is, dus dat gaat nog járen duren. Of nog een andere bestemming ervoor vinden??

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Suzanna
    Aug 09, 2010 @ 14:07:33

    Gewoon bewaren joh! Die jaren vliegen voorbij hoor… voor je ’t weet heeft ze die maat 😉

    Beantwoorden

  2. Jannetje van Leeuwen
    Aug 09, 2010 @ 15:18:31

    Beantwoorden

Geef een reactie

