Hieperdepiep


Gisteren was Saar jarig.

En aangezien ik haar mama wat beter heb leren kennen, en natuurlijk ook omdat ik al eerder wat voor haar gemaakt heb (en natuurlijk het jurkje, dat ik helaas terugkreeg omdat het toch te kort was) kon ik het niet laten een kadootje voor haar te maken…

Qua stofkeuze was het niet zo moeilijk, en een tasje vond mijn eigen dochter rond haar verjaardag erg leuk: spulletjes erin, spulletjes eruit! En een mooi versierde letter op de voorkant…

Eigenlijk had ik vrijdag al willen bloggen, maar ja, dat kon natuurlijk nog niet! Toen was het pakje nog onderweg…

Helaas had haar mama gisteren de brievenbus nog niet geleegd, dus moest ik nóg een dagje wachten…

Maar, vandaag heeft ze het dan toch gevonden! En er al mee gespeeld, hoorde ik 🙂

Blije Saar, blije mama van Saar, daar deed ik het voor!

De bloemetjes komen trouwen van een ketting met o.a. gehaakte bloemetjes die ik lang geleden (voor de bloemetjes) afgeprijsd bij Kruidvat kocht.

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Do
    Aug 08, 2010 @ 20:20:31

    zo lief van je!!! En zoooooo’n mooi tasje!!!

    Beantwoorden

  2. Saskia
    Aug 09, 2010 @ 08:12:46

    Wow wat een mooie tas!
    Zo-eentje wil ik ook wel :$

    Beantwoorden

  3. Edje
    Aug 09, 2010 @ 23:18:40

    Superleuk!! Waar heb je het patroon vandaan, of was het zelfverzonnen??

    Beantwoorden

    • creadientje
      Aug 10, 2010 @ 08:27:46

      Dank je 🙂 ’t zijn gewoon rechte lappen aan elkaar, de roze ruit was een strook van plm 11 cm (restje), heb ik een stuk van 25 cm van geknipt, van de roze bloem dus ook, en de rode en blauwe bloem is 20×25 cm die allemaal aan elkaar genaaid, evt. applicatie erop, vlieseline erachterstrijken. Voor de voering een evengrote lap knippen. Dan bij buitenkant en voering de zijnaden dichtstikken, onderaan hoeken instikken (http://craftapple.wordpress.com/2007/09/01/sewing-tip-squarely-boxing-those-corners/), de stiklijn was bij mij 4 cm als ik het goed heb onthouden…
      De lengte van de schouderbanden weet ik niet meer, ze waren 8 cm geknipt en dan dubbelgestikt en gekeerd. Ik heb een korte en een lange gemaakt (kwam zo uit), vind 2 wel handig want zo kan je d.m.v. knopen de lengte verstellen. Dan de schouderbanden op de zijnaden van de buitentas leggen en dicht op de naad (stevig) vaststikken, dan de buitentas in de voeringtas schuiven, bovennaad stikken (stukje openlaten voor het keren), tas keren, evt. opening met de hand dichtnaaien (doe ik nooit, ben ik te lui voor…) en smal op de kant doorstikken (daarmee stik ik de opening dicht).
      Hoop dat je m snapt! Succes!! En anders vraag je maar! 😉

      Beantwoorden

  4. Janneke
    Aug 28, 2010 @ 10:28:21

    Hoi,

    Wat een superleuke tas, die wil ik ook maken! Ik snap alleen in je uitleg niet precies welke maten stof je nu precies hebt gebruikt
    Zou je per kleur nog een keer de afmetingen willen aangeven?
    ik zie 2 stukken van 20×25 cm
    een stuk van 25x…..
    nog een stuk van 25x…cm
    en een stuk van 11x….cm
    Ik hoop dat je dit nog even zou willen doorgeven, dan kan ik ook aan de slag. Vind je blog echt heel erg leuk om te lezen!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

