Jurkjes


Een hele tijd geleden was ik begonnen om een jurk te maken van de restjes stof van het speelkleed dat ik gemaakt heb.

Ik dacht dat het wel leuk zou zijn voor mijn eigen dochtertje, maar hier in huis wordt de combinatie rood-roze nog steeds niet gewaardeerd…

Daarom vroeg ik haar of zij hem leuk zou vinden, aangezien het speelkleed ook voor haar was…

En ja, zij vond hem leuk! Dus is het jurkje ondertussen onderweg…

Hopelijk heeft ze er wél heel veel plezier van!

Verder heb ik – alweer een tijdje geleden – met het hele warme weer ook nog twee simpele jurkjes in elkaar gezet.

Ze waren écht heel erg makkelijk.

Eerst heb ik een roze jurkje gemaakt. Van een kinderdekbedovertrekje. Tenminste, dat dacht ik toen ik hem kocht. Maar het bleek een wiegemaat te zijn. En tsja, op dat formaat gebruik ik in ieder geval geen dekbedovertrekken!

Met een eigen variatie voor de schouderbanden.

In eerste instantie maakte ik een brede tunnel voor 2,5 cm breed elastiek, zoals in de beschrijving. Maar ik houd helemaal niet van breed elastiek, want dat gaat altijd dubbelvouwen, en nu dus ook…

Toen heb ik eerst een tweede jurkje gemaakt, om te kijken of mijn aanpassingen beter werkten. Het jurkje werd van een restje stof, dus wel een stuk smaller dan eigenlijk hoort (en dat vind ik dus ook minder mooi).

Met gewoon gladde schouderbanden, maar twee smalle elastiektunnels naast elkaar. En dat zat meteen veel mooier!

Toen heb ik het roze jurkje veranderd, en we hebben al veel plezier gehad van de jurkjes!!

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Linda
    Jul 30, 2010 @ 20:31:37

    Ahhh, wat een schattige jurkjes! Vooral die roze/rood versie vind ik erg leuk! (Ik ben wel gek op die kleuren ;))

    Beantwoorden

  2. Lisette
    Jul 30, 2010 @ 20:32:50

    Wat een lieve jurkjes en ik vind de rood/roze combinatie juist super leuk. wordt het Saar haar verjaardagsjurk of weet je dat niet?

    Beantwoorden

  3. Cat
    Jul 30, 2010 @ 20:33:27

    Ohhhh, how cute! Enneh, als zij ‘m de volgende keer niet wil, hou ik me van harte aanbevolen!!! 😀 Ik vind ze súper!!!

    Beantwoorden

  4. lilmisspolkadot
    Jul 30, 2010 @ 22:38:15

    Ohhhh ze zijn geweldig !!!

    Beantwoorden

  5. Lichtindeduisternis
    Jul 31, 2010 @ 09:24:22

    Mooi! Roze/rood zou hier heel erg geapprecieerd worden.

    Beantwoorden

  6. Edje
    Jul 31, 2010 @ 19:49:35

    Superleuk! En wie vindt roze/rood niet leuk? Je dochter??

    Beantwoorden

  7. Edje
    Aug 02, 2010 @ 19:35:33

    och, mannen kennen daar toch helemaal niks van? 😉

    Beantwoorden

  8. Maaykje
    Aug 02, 2010 @ 19:54:42

    Erg mooi hoor die jurkjes!! Zou willen dat ik zulke dingen zelf kon maken. Zit zelf vol met ideeën maar moet (nog) steeds bij mijn (schoon) moeder aankloppen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

