Babygym


Toen mijn dochtertje klein was (of beter gezegd: kleiner, want echt groot is ze nog steeds niet… misschien is jonger wel een beter woord?) maakte ik voor haar een ‘babygym’, oftewel een soort band voor in de box (of ergens anders) waar ik speelgoed aan kon hangen.

Ik heb er toen geen speciale foto’s van gemaakt, maar heb er wel een paar ‘in actie’ gevonden.

Natuurlijk eerst eentje in de box…

Hij was eigenlijk nét te lang, waardoor ik hem (recht) niet overdwars op kon hangen, en 5 lipjes om speelgoed aan op te hangen was toch wel wat veel…

Ook buiten kon ik hem makkelijk ophangen! Hier aan het wasrek en een krukje (mijn voetenbankje 🙂 )

Ik heb er veel plezier van gehad (mijn dochter natuurlijk ook), ik stopte hem, met een paar knuffels en rammelaars, zo in de luiertas om ter plekke een babygym te maken. En toen mijn dochter er bijna te oud voor was en er iemand op (kraam)bezoek kwam met een veel jonger baby’tje heb ik hem aan haar gegeven. Hopelijk heeft zij er ook zoveel lol van gehad!

En laatst had iemand op Twitter het erover dat haar kindje steeds al het speelgoed uit de box sloeg… dus ik vroeg of ze geen babygym had… Haar eigen van vroeger had ze wel, maar die van mij vond ze ook wel erg leuk! Dus maakte ik er eentje voor haar…

De stof koos ze zelf uit, bijpassend aan haar boxkleed.

Natuurlijk maakte ik ‘m iets korter, zodat hij wel gewoon recht in de box kan hangen. En met drie lipjes, zodat er verschillende speeltjes aan opgehangen kunnen worden. (Mijn box staat natuurlijk al lang omlaag, het is bedoeld voor een box in de hoogste stand.)

De lipjes sluiten met een drukknoopje, makkelijk open en dicht te maken maar toch héél stevig.

Ik hoop dat ze er veel plezier van heeft!!

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lisette
    Jul 28, 2010 @ 11:54:24

    hey wat een leuk idee zo’n band. vind je het goed als ik hem aan mijn moeder laat zien? vind het wel een idee voor in de box. Ik heb alleen maar kleden met zo’n boog erboven, maar dit is wel heel makkelijk voor in de box.

    Beantwoorden

  2. Alies
    Sep 18, 2011 @ 16:27:38

    Hallo, wat een ontzettend leuk idee. Gewone babygym’s zijn bijna niet mee te nemen, maar deze is overal bruikbaar. Is het mogelijk om hier een patroon van te krijgen of één bij jou te bestellen. Ik ben namelijk zelf niet zo’n goede naaier…..

    Beantwoorden

Geef een reactie

