Knoopjes


Vroeger vond ik het al heerlijk om in mijn moeders knopendoos te grabbelen en de mooiste knoopjes uit te zoeken… Helaas heeft ze bij haar laatste verhuizing alles weggegooid, zich niet realiserend dat ik ze gráág had willen hebben… Want wie wil er nou zo’n serie oude (en vaak enkele) knopen?

Ikke dus…

Ondertussen heb ik zelf ook al een verzameling, af en toe koop ik wat leuke (als er bij een winkel een doosje met knopen voor 5 cent per stuk sta, ga ik wel even grabbelen) maar meestal belanden er ‘ouwetjes’ in. Ik ‘demonteer’ namelijk elk kledingstuk wat de vuilnisbak ingaat en haal alle recyclebare onderdelen eraf.

Laatst vond een twittervriendin bij de kringloop een grote zak knopen… Nou, daar was (en ben) ik best wel jaloers op. Ik wandel regelmatig binnen voor een rondje, maar een grote zak knopen, nee, dat heb ik nog nooit gevonden…

Maar natuurlijk hebben we ook nog de digitale kringloop! Vandaag was ik naar iets anders op Marktplaats aan ’t kijken en kwam toen bij de fournituren terecht…

Na wat gesnuffeld te hebben, en op een aantal partijen knopen geboden te hebben kreeg ik al vrij snel een mailtje terug dat mijn bod geaccepteerd was… Dus als het goed is zijn deze knopen binnenkort in mijn bezit!!!

Knoopjes

O ja, en dat dezelfde mevrouw voor de Knippie van winter ’77/’78 €3,60 wilde hebben (omgerekend ƒ7,93) en met de verzendkosten erbij zelfs bijna 13 oude guldens, terwijl het blad toen maar ƒ6,50 kostte… nee, dat gaat me echt véél te ver… Kocht er hier bij de kringloop tijdje geleden eentje (Knippie winter ’78/’79) voor 10 cent… Tsja, dan is het verschil wel heel erg groot!!!

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. lionqueen
    Jul 03, 2010 @ 20:40:48

    O ja? Heeft ze echt alles weggegooid? Ik dacht dat ze van zo’n beetje alles had gevraagd of er gegadigden voor waren, maar ja… Of in haar begrip van ‘alles’ zo’n verzameling knopen valt…
    Zo zie je maar, waardevol is een zeer subjectief begrip. Het is maar wat je referentiekader is.
    Of is het pure nostalgie? Want dat zou voor mij in dit geval een reden zijn geweest de verzameling vooral niet weg te gooien.

    Beantwoorden

  2. Trackback: Wat anders met knoopjes « Creadientje's Blog
  3. yvonne Verhage
    Nov 30, 2012 @ 10:54:45

    geweldig om te zien, krijg zo weer zin om van alles te gaan doen, bedankt voor de leuke dingen om die te deleny .
    groetjes Yvonne

    Beantwoorden

Geef een reactie

