Een ‘oud’ project afgerond…


Al een hele tijd geleden was ik met dit jurkje begonnen… Vorige lente / zomer had ik een soortgelijk jurkje (van witte broderie) en omdat het van jurk doorgaat naar tuniek is het zo leuk, je hebt er zo lang plezier van!!

Voorkant

De blauw geruite stof komt van een kussensloop, bij de Praxis hadden ze toen een bak met van alles voor €1,- waaronder 2 kussens van 40x40cm met hoezen van deze stof. De stof vond ik leuk, de kussens ook, maar de combi niet. En tsja, voor die prijs kan je niet eens kussens kopen dus…

Zoom

Ik vond het ruitje een beetje te grof om zo recht te gebruiken, schuin leek me een stuk leuker… en de grootste maat die ik uit de geruite stof kon halen (maat 80) leek me toen nog zóóó groot… Ik wilde het wel combineren met wat anders om het toch wat leuker te maken, en het restje ecru broderie (restant van een jurkje dat ik al jaren geleden maakte) vond ik er goed bij passen (ondanks dat ik nog steeds moeite heb met de combi van wit (van de ruit en het kant langs de zoom) en het ecru (van de broderie…) en het geheel is erg geslaagd!

Label

Maar goed, het afronden van dit project bestond uit knoopsgaten en knoopjes… En laat ik nou een nieuwe machine hebben met een hypermodern knoopsgatenvoetje… De eerste knoopsgaten die ik maakte (in een andere jurk – waar ik de knoopjes (nog steeds 😦 ) van kwijt ben) waren meteen perfect, de volgende serie (in de jurk die mijn schoonzus maakte) lukten voor geen meter, maar vandaag had ik gelukkig wel geluk!!!

Achterkant

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: Paasbest « Creadientje's Blog

Geef een reactie

