Recycling (1)


Ik vind het erg leuk om dingen te maken van ‘oude’ kledingstukken. Zo had ik een poloshirt die ikzelf al een tijd gedragen heb, en nu toch eigenlijk wel een beetje kort geworden was. Het leek me erg leuk voor een simpel A-lijn jurkje.

Het patroon was snel gevonden in de stapel patroonbladen die ik heb en het jurkje zelf zat ook redelijk snel in elkaar. Doordat het een poloshirt was kon ik de sluiting makkelijk hergebruiken, waardoor ik die niet hoefde te maken. Extra makkelijk en extra snel!

Het afbiezen kostte iets meer tijd en natuurlijk kost de afwerking de meeste tijd, maar het resultaat mag er zijn! Vandaag heeft m’n kleine schat de jurk aan, maar eigenlijk is hij nog te groot, dus kan hij nog even de kast in…

T-shirt

Opengeknipt, patroondelen erop

Patroondelen uitgeknipt

Achterpand en voorpand

In elkaar gestikt

Klaar!!! De voorkant...

...en de achterkant

De armsgaten en hals zijn afgewerkt met zelfgemaakt biaisband en de zoom is afgewerkt met een turquoise bandje met roze en paarse hartjes, dat vond ik bij de Xenos. Op de voorkant heb ik verschillende roze, paarse en turquoise hartjes met de hand goed vastgezet.

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. do
    Mei 06, 2010 @ 10:30:14

    Wat een leuk jurkje is het geworden!!!! En wat een goed idee!

    Beantwoorden

  2. THEA
    Mei 17, 2010 @ 21:52:55

    Erg leuk meid!1
    Dat doe ik ook heel graag, en het geeft veel meer voldoening als wanneer je een nieuw lapje gebruikt!!

    Groetjes van Thea (Crea by Thea)

    Beantwoorden

  3. Do
    Mei 28, 2010 @ 09:28:20

    Hai hai,

    Je hebt intussen zoveel nieuwe dingen gemaakt, ik zeg: tijd voor een nieuw berichtje!

    Liefs

    Beantwoorden

  4. Christel
    Jun 20, 2010 @ 21:09:18

    Heb je dit met een lock machine genaaid?

    Beantwoorden

  5. inge
    Nov 23, 2011 @ 16:25:21

    Hoi,

    Ik wil voor het eerst een jurkje gaan maken en zoek precies dit modelletje.Simpel A lijn.Hoe heb jij de achterkant gemaakt (kan ik niet goed zien)?Anders past het hoofd er natuurlijk niet door.En welk patroon is dit?Heb totaal geen ervaring wilde eigenlijk uit mijn hoofd een jurkje maken…

    Groetjes Inge

    Beantwoorden

  6. inge
    Nov 23, 2011 @ 16:32:55

    excuus,Ik zie het nu al! je gebruikt de knoopjes van de polo aan de voorkant!
    Misschien kan je me laten weten welk patroon dit is..

    Beantwoorden

Geef een reactie

