Kraamkadootje


Lang geleden ben ik al begonnen met het maken van kraamkadootjes. Voornamelijk kleertjes. Ik vond het altijd al heerlijk om met dat kleine spul bezig te zijn.

Vorige week kwam mijn HAVO-vriendin op bezoek. We hadden elkaar al ongeveer 10 jaar niet gezien… Zij had mijn dochtertje dus niet gezien, en ik haar zoontjes ook niet.

Ik vond het erg leuk om wat voor haar te naaien, gezien het feit dat we vroeger samen kleren aan het maken waren voor Textiele Vormgeving… Laaaaaaaang geleden…

Voor haar jongste (9 maanden) maakte ik een broek.

Voorkant broek

Achterkant broek

Voor haar oudste (3,5) wilde ik ook wat maken… en ik vind het altijd best wel lastig om wat voor jongens te maken. Tot ik me bedacht dat ik een tijdje geleden een hele leuke tutorial op internet vond.

Potloden had ik nog wel in huis… de maten heb ik ietsjes aangepast omdat het voor 10 potloden was, in plaats van voor 15 krijtjes. De potloden hebben trouwens 2 kleuren per potlood. Samen met een kleurboekje (mét stickers!) was het ook een geslaagd kadootje…

Potloodrol

Binnenkant potloodrol

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Do
    Mrt 06, 2010 @ 22:56:20

    Leuk zeg!!!! OOoo, ik wil ook leren naaien, maar kan geen cursus vinden bij mij in de buurt, moet misschien toch eens een briefje ophangen in de supermarkt ofzo….

    Beantwoorden

  2. Magda
    Mrt 07, 2010 @ 19:42:43

    Ha! Leuk om te lezen, ben zelf ook bezig geweest zodra ik hoorde dat we een meisje kregen, maar dan met haken. En heb een Nijntje borduurpakket op laten sturen en daar ben ik bijna klaar mee…

    Beantwoorden

Geef een reactie

