Slaap neefje, slaap…


Deel 2 van de kraamcadeau’s-voor-mijn-kleine-zusjes hadden jullie nog tegoed… hier komt-ie!

Mijn kleinste zusje wilde voor haar (toen nog) aanstaande spruit wel een ‘faux chenille’ deken zoals ik er al 2 gemaakt had.

Ze koos voor beige met witte stipjes voor de achterkant, wit met beige stipjes voor de rand en witte en aqua flanel voor de voorkant.

Van de flanel heb ik helaas geen voor-foto gemaakt, maar zo spannend is dat nou ook weer niet ;-)

Het begon weer met een schuin-gestreken vouw en een hé-le-boel veiligheidsspelden. En een boel werkruimte…

Toen begon het lijntjes naaien…

Ik had bedacht dat het misschien wel leuk was om de  gekleurde stippen die ik bij het boxkleed extra geknipt had in deze deken te verwerken. Maar omdat mijn zusje zelf de stoffen (en dus ook de uitstraling) van de deken gekozen had, wilde ik wel haar ‘toestemming’.

En ja, zusje was het er ook mee eens!! ;-)

Kon ik gezellig verder…

En na al dat naaien komt weer het knippen…

En dit keer heb ik mezelf beloofd: als ik nóg zo’n faux chenille deken ga maken, trakteer ik mezelf op een Chenille Cutter :-)

Maar, na al dat ‘harde werken’ (en niet te vergeten een rondje wasmachine, en liefst ook droger – maar die hebben wij niet) wordt je bij zo’n deken dubbel en dwars beloond!

Slaap lekker, lief klein *ahum* neefje :-)

Zaterdag heb ik hem eindelijk kunnen geven. En neefjes reactie op de deken?

Dat geldt wel als goedgekeurd, toch? :-)

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. createlas
    aug 30, 2012 @ 19:41:29

    Wauw wat een werkstuk! Echt prachtig!

    Beantwoorden

  2. Marijke
    aug 31, 2012 @ 06:59:32

    Wat is-ie mooi geworden!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 595 andere volgers

