Streepjesdeken


Na mijn Granny Square deken wilde ik ook wel eens Granny Stripes haken… na wat ge-google kwam vond ik Lucy’s Granny Stripes met een linkje naar deze foto, en tsja, dat boek heb ik ook

Dus ik ging aan de slag met de kleurtjes acrylgaren die ik had liggen… Lekker in het zonnetje in de tuin bij mijn schoonzus. M’n nichtje vroeg wat ik maakte: een poppendeken. Of hij voor haar was… nou, natuurlijk 😉 Ze mocht zelf na elke zigzag een nieuw kleurtje uitzoeken zolang ik bij hun was…

En thuis maakte ik hem af met een zigzag multi-color (eerste kleur die nichtje uitzocht, zeker niet mijn favoriete ‘kleur’, had hem er zelf denk ik anders uitgelaten…) en een zigzag rood.

En toen was-tie klaar…

Hij is ongeveer 50×50 cm, en net als bij m’n Granny Square deken is de rand een klein beetje bobbelig. Maar bij dit dekentje vind ik het minder storend…

Tijdens het haken legde ik de bolletjes op en rij… begon te schuiven en toen ontstond er dit:

Meteen kreeg ik inspiratie voor een volgend projectje! Ik ben er ondertussen al mee begonnen, maar wat het is / wordt komt later eens!

Enne, nichtje was er erg blij mee!

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Edje
    apr 09, 2011 @ 21:07:34

    Hey leuk!! En nu eentje voor E.? Want die wil er waarschijnlijk ook eentje voor haar poppen?

    Beantwoorden

    • creadientje
      apr 09, 2011 @ 21:12:30

      Doe heeft er al zoveel 😉 Hij was oorspronkelijk voor haar hoor, maar toen nichtje vroeg of ik er dan óók een voor haar ging maken, dacht ik: jij hebt er maar 1 (die ik voor haar 1e verjaardag voor in d’r poppenwagen maakte) en die van mij heeft er al zoveel 😉

      Beantwoorden

  2. creadientje
    apr 09, 2011 @ 21:13:30

    Maarre, mijn plan is nu om er nog eentje te maken met een ander type squares, bijvoorbeeld deze http://attic24.typepad.com/weblog/summer-garden-granny-square.html

    Beantwoorden

  3. Edje
    apr 10, 2011 @ 19:46:51

    Die zijn ook leuk! Vrolijke kleurtjes!

    Beantwoorden

  4. Vibeke
    apr 17, 2011 @ 14:21:23

    Heel leuk deken! You talk about the edge, that it is a bit “bubbly” 🙂 It wa too in the blankie that I’m crocheting but i think I have found out why. You do NOT do the chain between the 3’s of triples when you do the edge…should fix the issue! Altijd leuke dingen the zien bij de liefe creadien 😉

    Beantwoorden

Plaats een reactie